50 דונם בניו יורק למיזם טכניון-קורנל

cornell2

ראש העיר ניו יורק, מייקל בלומברג, הקצה 50 דונם באי רוזוולט למרכז המחקר המדעי-הנדסי-יישומי של קורנל והטכניון

בטכס השתתפו נשיא קורנל, פרופ’ דויד סקורטון, ונשיא הטכניון, פרופ’ פרץ לביא; בנייתו של קמפוס לחדשנות טכנולוגית בת קיימא תחל בינואר; השלב הראשון ייפתח ב-2017

 ראש העיר ניו יורק, מייקל בלומברג,  חתם על חוזה-החכרה ל-99 שנים, שיסלול את הדרך לבנייתו של קמפוס מרכז המחקר המדעי-הנדסי-יישומי על האי רוזוולט, בדיוק שנתיים אחרי שקורנל והטכניון זכו בתחרות של עיריית ניו יורק להקמת המרכז. מדובר במודל מהפכני לחינוך טכנולוגי לתארים מתקדמים, והוא ממצב את עצמו כמוסד עולמי מוביל, המעניק תארים מתקדמים ומנהל מחקר המטפח טכנולוגיה, חדשנות ומיסחור.

החכרת הקרקע תאפשר להתחיל את הבנייה בינואר, והכיתה הראשונה על האי רוזוולט אמורה להיפתח ב-2017. הסטודנטים החלו ללמוד בסתיו האחרון בשטח שנתרם על ידי גוגל במטה החברה בצ’לסי בשדרה השמינית. המתחם כולו, שישתרע על 48.5 דונם,  יושלם עד 2043 ויאכלס כ-2,000 סטודנטים וכ-280 חברי סגל וחוקרים. הקמפוס יתוכנן כך שיתמוך בהתמקדות המרכז בחדשנות, יזמות ושיתוף פעולה בין האקדמיה לתעשייה.

“שמנו לנו למטרה להפוך את העיר ניו יורק לבירה עולמית של חדשנות טכנולוגית, והקמפוס החדש באי רוזוולט הוא גורם מרכזי באסטרטגיה שלנו המכוונת לכך,” אמר ראש העיר מייקל בלומברג. “זהו אחד ממיזמי-הפיתוח השאפתניים ביותר שעיר כלשהי יזמה מעולם, מיזם המתייחס לטווח הארוך, והוא יעזור להוסיף אלפי משרות לכלכלת העיר בעשורים הבאים.”

“אנו מאמינים בכל לבנו כי הדרך להמשך צמיחתה של העיר ניו יורק תוגדר במידה רבה על ידי שותפויות שראשיתן במוסדות האקדמיים של מדינת ניו יורק,” אמר מושל מדינת ניו יורק אנדרו קומו. “פרויקט זה ממנף שניים מהמוסדות הנודעים בעולם באופן שיקדם חדשנות טכנולוגית במדינת ניו יורק, ייצור מקומות תעסוקה וידרבן השקעות עסקיות.”

“המרכז החדש מהווה הוכחה שממשלות ואוניברסיטאות יכולות לשתף פעולה בחדשנות ובתמיכה בצמיחה כלכלית, ואנו נהיה לְעולם אסירי תודה על מנהיגותו של ראש העיר בלומברג בדרך להגשמתו של חזון בניין הקמפוס,” אמר נשיא אוניברסיטת קורנל דיוויד סקורטון. “הקמפוס באי רוזוולט נבנה למען העתיד, כדי להוות מקום שבו יוולדו הרעיונות הגדולים של המחקר, החברות החדשות וכשרונות יוצאי דופן שישנו את ניו יורק ואת העולם.”

“הודות לחזונו של ראש העיר בלומברג הופכת העיר ניו יורק במהירות למרכז חדשנות עולמי,” אמר נשיא הטכניון פרופסור פרץ לביא. “באמצעות מכון החדשנות של טכניון-קורנל ע”ש ג’ואן ואירווין ג’ייקובס – השותפות הבינלאומית שלנו עם המרכז החדש – אנו מצפים לסייע בקידום עתידה של העיר כבירת-העולם הטכנולוגית.”

תחרות Applied Sciences NYC הושקה על ידי ראש העיר בלומברג ב-2011 במאמץ למנף את הצמיחה המשמעותית בתקופה האחרונה, ולייצר הזדמנות לצמיחה עתידית במשרות ובעסקים במגזר הטכנולוגי בעיר ניו יורק, ולפתח בשיתוף העירייה כלכלה מגוונת יותר עבור העיר. ביולי 2011 פרסמה העירייה בקשה להצעה (RFP), הקוראת לאוניברסיטאות, מוסדות או קונסורציומים לפתח ולהפעיל קמפוס (חדש, או הרחבה של קמפוס קיים) בעיר בתמורה להון, גישה לקרקע בבעלות העיר, תמיכה ושיתוף פעולה עם הממשל של בלומברג. הצעת קורנל והטכניון נבחרה בהתבסס על מודל של חינוך טכנולוגי לתארים מתקדמים, תוך הדגשה של קשרי הגומלין בין האקדמיה לתעשייה ושל תחומי לימוד הרלוונטיים לעתיד. השלמת הקמפוס באי רוזוולט תביא כמעט להכפלה של מספר הסטודנטים לתארים הנדסיים מתקדמים במסלולי המאסטר והדוקטורט בעיר ניו יורק.

השימושים האקדמיים בקמפוס יכללו, על פי התוכנית, כיתות, מעבדות, teaming areas ואולמות הרצאות, וכן אזורי חממות שישמשו לטיפוח יזמות. שאר שטח הקמפוס יוקדש לאזורים עסקיים שיעוצבו באופן שיעודד אינטראקציה בין אקדמיה ותעשייה, שימושי מגורים, אזור להכשרת מנהלים בכירים, ושימושי-משנה כגון רכש, לתמיכה בחברי הסגל, בעובדים ובסטודנטים בקמפוס, כמו גם יצירה של חלל פתוח חדש.

תוכנית-האב של הקמפוס, שהוכנה על ידי Skidmore, Owings and Merrill ו- James Corner Field Operations, כוללת כמה רכיבים חדשניים ותשתיות לקמפוס נהר-עד-נהר עם נוף נרחב, סדרה של מרחבים ציבוריים ירוקים וחיבורים חלקים בין שטחי פנים וחוץ. טכנולוגיות מתקדמות ישולבו במטרה ליצור את אחד הקמפוסים המובילים בעולם בהתייחסות לסביבה ובחיסכון באנרגיה – קמפוס שלא רק יממש, אלא גם יפתח, טכנולוגיות סביבתיות חדשות.

בניין בר קיימא וחדשני יעוצב על ידי משרדו של תום מיין, שזכה בפרס פריצקר, ובניגוד למבנים אקדמיים מסורתיים יקבל השראה מעולם הטכנולוגיה; הוא יציע חללים פתוחים ואזורים גדולים המיועדים לשיתופי פעולה. אילו היה מושלם היום היה בניין-השלב-הראשון הבניין הגדול ביותר במזרח ארה”ב המאוזן אנרגטית – כלומר מייצר בשטחו את כל האנרגיה הדרושה לו.

בניין מסחרי שכן, שתוכנן על ידי  Weiss/Manfredi ופותח על ידי פורסט סיטי, יפגיש ממציאים מהתעשייה, חוקרים בעלי שם עולמי וחברות הזנק נמרצות תחת גג אחד – ייצוג ממשי של שליחותו של הקמפוס: מיזוג בין האקדמיה לתעשייה במטרה לעודד חדשנות לרווחת הציבור. בניין מגורים, אשר יבטיח שהקמפוס יפעל שבעה ימים בשבוע, עשרים וארבע שעות ביממה, תוכנן על ידי Handel Architects ופותח על ידי האדסון. הבניין ייבנה במטרה לספק מגורים נוחים וזולים לסטודנטים, לחברי סגל ולעובדים. הוא יושתת על עקרונות של חיסכון באנרגיה ובכך יקדם את מטרות הקמפוס בתחום הקיימות.

תוכניות נוספות נוגעות למרכז להכשרת מנהלים בכירים ולמלון, שיסייעו למצב את המרכז כמגנט של חדשנות בעיר ניו יורק באמצעות קיום כנסים, תוכנית להכשרת מנהלים בכירים ואזור לסדנאות אקדמיות, כמו גם מלון ומסעדה.

הקמפוס כולל את השטח שבו פעל קודם בית החולים גולדווטר, שהועבר לבית חולים חדשני בהארלם. המטופלים של בית החולים גולדווטר הועברו לבית החולים החדש בחודש שעבר.

הלימודים החלו השנה במתחם שנתרם על ידי “גוגל” בצ’לסי. כעת לומדים שם סטודנטים לתואר שני ושלישי בהנחייתם של חברי סגל מעולים, תוך שיתוף פעולה עם עשרות ארגונים מובילים בתעשייה, התורמים לסטודנטים ידע בתחומים כגון מדעי המחשב, הנדסת חשמל ומחשבים, מדעי המידע, חקר ביצועים ומינהל עסקים. השנה החל גם שיתוף פעולה עם תלמידים בבתי הספר בעיר ניו יורק, ומתבצעת עבודה עם ארגונים רבים במטרה להביא את החינוך הטכנולוגי לקהל נרחב.

החל בינואר יתחיל מכון החדשנות של טכניון-קורנל ע”ש ג’ואן ואירווין ג’ייקובס לקבל כמה פוסט-דוקטורנטים בקמפוס הנוכחי. בהמשך שנת 2014 ישיק מכון ג’ייקובס מסלול לתואר שני בתחום ה- Connective Media , שנועד להכשיר יזמים הנדסיים וטכנולוגיים הנדרשים בעולם המדיה להובלת ההתפתחות הדיגיטלית המתמשכת בתעשייה. סטודנטים בתוכנית זו, שתימשך שנתיים, יקבלו תארים הן מהטכניון והן מקורנל.

בתמונה: בטקס הקצאת השטח – ראש העיר ניו יורק, מייקל בלומברג (מימין) עם נשיא הטכניון, פרופוסר פרץ לביא. צילום: דוברות הטכניון