פרופסור מרק זילברשטיין מהטכניון זכה בפרס Yahoo ACE

mark zilberstein

פרופסור מרק זילברשטיין

הפרס מוענק לפרופסורים צעירים באוניברסיטאות מחקר מובילות בעולם, המנהלים מחקר הרלוונטי לחברת Yahoo

פרופסור מרק זילברשטיין, מהפקולטה להנדסת חשמל בטכניון, זכה בפרס Yahoo ACE (“הפרס להעצמת קריירה אקדמית”), המוענק לפרופסורים צעירים באוניברסיטאות מחקר מובילות בעולם, המנהלים מחקר הרלוונטי לחברת Yahoo.

מחקריו של פרופסור זילברשטיין משתרעים על פני כמה תחומים, ביניהם ארכיטקטורות הטרוגניות מנקודות מבט שונות  (כלי תיכנות, הפשטות של מערכות הפעלה ועוד); מיחשוב עתיר-ביצועים בשריגים (grids) ובעננים; מערכות איחסון מבוזרות ועיבוד מקבילי במעבדים מרובי ליבות ומעבדים גרפיים (GPUs).

בהודעה על הפרס נאמר כי פרופסור זילברשטיין הוא מומחה בתחומי מחקר אלה, וכי “היבטים במחקריו של זילברשטיין משיקים באופן הדוק לתחומי העניין של קבוצת חקר המערכות במעבדות Yahoo בחיפה. מדענים במעבדות Yahoo מתכוונים לשתף פעולה עם פרופסור זילברשטיין בפרויקטים מגוונים, בתוכם מימוש בר-גידול של אלגוריתמי למידה חישובית על גבי חומרה עתירת ביצועים.”

“אשמח מאוד לשיתוף פעולה פורה עם המדענים במעבדות Yahoo,” אמר פרופסור זילברשטיין, “במטרה לקדם פריצות דרך במחקר ויישומים שיביאו תועלת בעולם האמיתי.”

פרופסור זילברשטיין הצטרף באחרונה לפקולטה להנדסת חשמל בטכניון, אחרי פוסט-דוקטורט באונברסיטת טקסס באוסטין, בהנחייתו של פרופסור אמט וויטשל. את הדוקטורט סיים במדעי המחשב בטכניון ב-2010, בהנחייתם של פרופסור אסף שוסטר ופרופסור דן גייגר.