הטכניון מציג: תחרות לעיצוב-מחדש של שערי הקמפוס

התחרות תיערך בשני מסלולים – לאדריכלים ולסטודנטים – ותיסגר ב-26 בינואר 2014

הטכניון מכריז על תחרות לעיצוב-מחדש של שערי הקמפוס.

המטרה: תכנון מחודש של שני השערים (נווה שאנן ונשר), תוך מתן מענה לדרישות תנועה ותחבורה, בטחון ובטיחות, וביטוי עיצובי המייצג את המוסד הטכנולוגי ומכבד את סביבתו הטבעית.

נשיא הטכניון, פרופסור פרץ לביא, אמר כי יוקרתו של הטכניון ויופיו אינם ניכרים בשערי הכניסה הנוכחיים שלו. “כעת, כאשר זה עתה חגגנו את יובל ה-100 להנחת אבן הפינה לבניינו ההיסטורי של הטכניון בהדר הכרמל, הגיע הזמן לבנות שערים חדשים לטכניון, אשר יכבדו את המוסד ואת מעמדו וישרו על הבאים בם מרוחו ומיוקרתו.”

פרופסור לביא עומד בראש חבר השופטים בתחרות, המורכב מהאדריכלים ברכה חיוטין, תאה קיסלוב, יניב פרדו ואריה גונן, המשנה לנשיא הטכניון ומנכ”ל- פרופסור ארנון בנטור, סמנכ”לית התפעול בטכניון- זהבה לניאדו, דיקן הפקולטה לארכיטקטורה בטכניון –פרופסור יהודה קלעי ופרופסור שמאי אסיף מהפקלטה לארכיטקטורה בטכניון.

התחרות, המתקיימת בשיתוף ועדת ההתחרויות של עמותת אדריכלים מאוחדים בישראל, נערכת בשני מסלולים: מסלול אדריכלים ומסלול סטודנטים.
במסלול האדריכלים יעמדו הפרסים על 40 אלף שקל (פרס ראשון), 20 אלף שקל (פרס שני), 10,000 שקל (פרס שלישי) ו-5,000 (ציון לשבח). במסלול הסטודנטים יחולקו פרסים בסך 20 אלף שקל.

המועד האחרון למסירת ההצעות הוא יום א’, 26 בינואר 2014, שעה 17:00.
את תנאי התחרות אפשר לרכוש בבית האדריכל, רחוב המגדלור 15, יפו, בטלפון  03-5188234, תמורת 200 שקל לחברי עמותה ו-400 שקל לאחרים. המחיר לסטודנט: 100 שקל.

במסגרת התחרות ייערך סיור בטכניון ביום ג’, 22 באוקטובר. המפגש יתחיל בשעה 15:00 ליד שער הכניסה הראשית לטכניון  (שער נווה שאנן) בחיפה.