FIRST נבחרה לתכנית החינוך הקדם-אקדמית המובילה של הטכניון

12 השבוע הפכה פעילות FIRST בישראל לתכנית החינוך הקדם-אקדמית המובילה של הטכניון. בהסכם שנחתם בין נשיא הטכניון פרופסור פרץ לביא ובין יו”ר פעילות FIRST בישראל האלוף (במיל’) אביהו בן-נון, נקבע כי מעתה תהווה התכנית פרויקט חינוכי רשמי של הטכניון.

FIRST®  (For Inspiration and Recognition of Science and Technology)   הוא ארגון בינלאומי ללא מטרות רווח, שעורך תחרויות ואירועים בתחום הרובוטיקה במטרה לעודד בני נוער לעסוק במדע, בהנדסה ובטכנולוגיה. הארגון הוקם לפני עשרים שנה על ידי היזם וממציא הסגווי דין קיימן, הדוגל בידוד בני נוער לסקרנות ובחשיפתם לאתגרים הצפונים בעולם ההנדסי-מדעי.

פעילות FIRST בישראל נוסדה לפני תשע שנים, ומאז הקמתה נתמכה על ידי הטכניון ואגודת דורשי הטכניון בישראל באופן חלקי. כעת פרש עליה הטכניון את חסותו המלאה.

בשנה החולפת השתתפו בתכניות השונות של FIRST ברחבי העולם 250 אלף תלמידים, כ-5,000 מתוכם תלמידים מישראל בגילאי 18-6. תלמידים אלה נחשפו לעולם המרתק של מדע וטכנולוגיה באמצעות תחרויות שונות ומגוונות לבניית רובוטים.

נשיא הטכניון פרופסור פרץ לביא בירך על המהלך ואמר: “הטכניון הוא בית טבעי לתלמידים המעוניינים להתפתח ולעסוק בהנדסה, בטכנולוגיה ובמדעים.”

בתמונות: תלמידים בפעילות של FIRST בישראל (למעלה), רובוטים שבנו התלמידים בפעילות FIRST בישראל (למטה). צילום: אבישי פינקלשטיין, FIRST ישראל13