מדד שנגחאי העולמי: הטכניון ברשימת מאה המוסדות האקדמיים המובילים בעולם

מדעי המחשב בטכניון דורגו במקום ה-18 בעולם, המוביל בישראל

הטכניון ברשימת מאה המוסדות האקדמיים המובילים בעולם, כך עולה ממדד שנגחאי, המוביל בעולם לדירוג המוסדות להשכלה גבוהה שהתפרסם ביום חמישי שעבר (15.8). מהמדד עולים מספר נתונים מעניינים לגבי מקום הטכניון ברמה האקדמית העולמית :

  • בדירוג הפקולטות המדעיות  דורג הטכניון במקום ה-38. האוניברסיטה העברית דורגה במקום ה-40 ומכון ויצמן דורג במקום 51 – 75. את הפקולטות המדעיות בעולם מובילה אוניברסיטת הרווארד.
  • בדירוג הפקולטות ההנדסיות  דורג הטכניון במקום ה-46, והוא היחיד מבין האוניברסיטאות הישראליות, שנכנס למאה האוניברסיטאות המובילות בעולם בתחומי ההנדסה. אוניברסיטת MIT מובילה את הרשימה העולמית.
  • תחום מדעי המחשב בטכניון דורג במקום ה-18, מכון ויצמן במקום ה-23 והאוניברסיטה העברית במקום ה-28.
  • בתחום הכימיה דורג הטכניון במקום ה-38 בעולם.
  • בדירוג הכללי דורג הטכניון במקום ה-77 העולמי. בשנה שעברה דורג במקום ה-78.

נשיא הטכניון פרופסור פרץ לביא אמר בעקבות פרסום מדד שנגחאי:
“יש להתייחס בזהירות למדדים ולדירוגים במיוחד כאשר שבריר של נקודה לכאן או לכאן יכול לשנות את מיקומה של אוניברסיטה משנה לשנה. עם זאת, מדד שנגחאי הוא המוביל בין הדירוגים העולמיים ואין ספק שהוא מחמיא מאוד למדע הישראלי. העובדה, שברשימת  מאה האוניברסיטאות המובילות בעולם נכללים שלושה מוסדות ישראליים ואילו לצרפת, גרמניה, שוויץ, וקנדה, ארבעה מוסדות בלבד, מצביעה על איכותו של המדע בישראל ועל מעמדו בעולם. אני כמובן שמח במיוחד על כך שהטכניון נמנה עם עילית המוסדות  בעולם בתחומי ההנדסה והמדעים, ובמיוחד במדעי המחשב. עלינו להימנע בכל מחיר מפגיעה באוניברסיטאות המחקר בישראל.”