שר המדע יעקב פרי בביקור ראשון בטכניון: “בכוונתי לקדם החלטת ממשלה שתגדיל את תקציבי המחקר והפיתוח הממשלתיים”

יעקב פרי שר המדע, הטכנולוגיה והחלל הגיע לביקור ראשון בטכניון במהלכו נפגש עם הנהלת הטכניון, סייר במעבדות, נפגש עם חוקרים והתרשם ממחקרים חדשים ופורצי דרך.

את ביקורו פתח השר בסיור בפקולטה למדע והנדסה של חומרים, בה פגש את דיקן הפקולטה פרופסור ווין קפלן והתרשם מהמיקרוסקופ טייטן (Titan) המאפשר לחוקרים צפייה בחומרים ברמת האטום. פרופסור קפלן הציג בפני השר את יכולות המיקרוסקופ ואת המחקרים פורצי הדרך הנערכים בטכניון בעזרתו.

בנוסף, נפגש השר עם הנהלת הטכניון ושמע מהם על האתגרים עימם מתמודד הטכניון בימים אלה, כדוגמת גיוס חברי סגל חדשים, שחיקת תשתיות מחקר והתמודדות עם צמצום מתמיד במענקי הממשלה למחקר ופיתוח.

“ללא תרומות לא ניתן לקיים אוניברסיטה בישראל,” אמר לשר נשיא הטכניון פרופסור פרץ לביא, “כדי להישאר אוניברסיטה מובילה ברמה הבינלאומית עלינו להשקיע משאבים רבים בגיוס אנשי סגל חדשים ובבניית מעבדות חדשות ומתקדמות כיאה למאה ה-21. לצערי הממשלה רק מקצצת בתקציבי ההשכלה הגבוהה ופוגעת בתקציבי המחקר והפיתוח.”

השר פרי אמר בתגובה: “בכוונתי לקדם החלטת ממשלה שתגדיל את תקציבי המחקר והפיתוח הממשלתיים מדי שנה. חייבים להבטיח את עתודות הפיתוח והמחקר של הכלכלה והאקדמיה הישראלית וכדי שפיתוחים ומחקרים מתקדמים כדוגמת אלו שנעשים בטכניון ימשיכו לשמור על רמתם הגבוהה.”

בסיום סייר השר במרכז זיסאפל לננו אלקטרוניקה בטכניון ושמע מראש המרכז פרופסור ניר טסלר סקירה קצרה על הפעילות המחקרית המתקיימת בו.

1

נשיא הטכניון פרופסור פרץ לביא, דיקן הפקולטה למדע והנדסה של חומרים פרופסור ויין קפלן ושר המדע יעקב פרי עם המיקרוסקופ Titan. צילום : שיצו שירותי צילום, דוברות הטכניון

 2

הדוקטורנט דור עמרם מציג לשר את המחקר שלו במרכז זיסאפל לננו אלקטרוניקה. צילום : שיצו שירותי צילום, דוברות הטכניון

 3

שר המדע יעקב פרי עם נשיא הטכניון פרופסור פרץ לביא בסיור בקמפוס. צילום : שיצו שירותי צילום, דוברות הטכניון