פיתוח חדשני לעצירת כלי רכב הוצג על ידי המשטרה בכנס של המרכז למדע וטכנולוגיה של בטחון בטכניון

84נצ”מ עודד שמלא, ראש מחלקת פיתוח אמצעים טכנולוגיים במשטרת ישראל הציג אתמול בכנס “בטחון ומלחמה בטרור – האתגר המדעי” שהתקיים בטכניון, פיתוח חדשני של המשטרה לעצירת כלי רכב במנוסה

פיתוח חדשני של המשטרה לעצירת כלי רכב במנוסה הוצג אתמול בכנס של המרכז למדע וטכנולוגיה של בטחון בטכניון. נצ”מ עודד שמלא, ראש מחלקת פיתוח אמצעים טכנולוגיים במשטרה, אמר כי “משטרת ישראל נמצאת היום בקדמת הטכנולוגיה וההתקדמות המדעית. אם לא נהיה בחזית הטכנולוגית נשאר מאחור. הרשת היא פרי פיתוח של המשטרה והיא נועדה לעצור כלי רכב נמלטים. היום, משתמשת המשטרה במחסום דוקרנים לעצירת כלי רכב. המחסום פוגע בגלגלי הרכב הנמלט ומביא לאיבוד שליטה של הנהג על הרכב, דבר המסכן גם נהגים אחרים בסביבתו. הרשת החדשה שפותחה משתלטת על בלמי הרכב ולא על ההגאים ומביאה לעצירת הרכב הנמלט במקום, מבלי לסכן את סביבתו. המשטרה רשמה פטנט על הפיתוח, המצוי היום בשלבי ניסוי אחרונים.”

בכנס הנערך מזה עשור בטכניון על ידי המרכז למדע וטכנולוגיה של ביטחון בראשותו של פרופסור אבי מרמור, השתתפו גם דן מרידור, השר לשירותי המודיעין לשעבר, האלוף (במיל’) עמי איילון ופרופסורים בטכניון.

מרידור דיבר בהרצאתו בכנס על עוצמתם ומהירותם של השינויים הטכנולוגיים בשני העשורים האחרונים ועל השפעתם על מבנה הכלכלה והבטחון בעולם ועל יציבות המשטרים. “בעידן כזה של שינויים יש לחשוב אחרת”, אמר, “אנשים נוטים להסתמך על ניסיונם אך מלחמת העתיד תהיה שונה מאוד ממלחמות העבר. היום מוקרנת המלחמה המודרנית על המסך בזמן אמיתי, וזה משפיע על מקבלי ההחלטות ועל אופן מהלך קבלת ההחלטות.”

עמי איילון התייחס בהרצאתו לשינויים במזרח התיכון ולאירועים האחרונים במצרים. “מצרים איננה עוד שחקן אזורי במזרח התיכון”, אמר, “היא שואבת את עצמה פנימה. בשנים הבאות היא תהיה עסוקה במאבקים פנימיים. תורכיה ואיראן יהפכו לשחקניות המרכזיות באזור ולישראל יש אינטרס רב שתהיה זו תורכיה ולא איראן.”

הפיתוח לעצירת רכבים נמלטים, קישור לסרט :
http://www.youtube.com/watch?v=_vsTMG9otyc&feature=youtu.be

באדיבות משטרת ישראל