הכנס הבינלאומי החמישי בנושא הסתעפויות ואי-יציבויות במכניקת זורמים התקיים בטכניון

5המשנה הבכיר לנשיא הטכניון, פרופסור פאול פייגין: “הכנס הבינלאומי בנושא הסתעפויות ואי-יציבויות במכניקת זורמים הוא הזדמנות חשובה להציג את ישראל כפי שהיא – אי של יציבות ושגשוג בתוך מזרח תיכון גועש ובלתי-יציב”

156 חוקרים מ-25 מדינות השתתפו בכנס הבינלאומי החמישי בנושא ביפורקציות ואי-יציבויות במכניקת זורמים. הכנס, שנערך זו הפעם הראשונה בישראל, התקיים בראשית חודש יולי בפקולטה להנדסת מכונות בטכניון.

המשנה הבכיר לנשיא הטכניון, פרופסור פאול פייגין, בירך את החוקרים והודה לוועדה המארגנת של הכנס ולעומד בראשה, דיקן הפקולטה להנדסת מכונות בטכניון פרופסור פנחס בר-יוסף. הוא אמר כי “הכנס הבינלאומי, העומד בסימן אי-יציבויות, מהווה הזדמנות חשובה להציג לחוקרים בכירים מרחבי העולם את ישראל כפי שהיא: אי של יציבות ושגשוג, הפועל בתוך מזרח תיכון גועש ובלתי יציב.”

פרופסור פייגין הוסיף כי הטכניון הוא מוסד מחקר מן המובילים בעולם, בעל השפעות גלובליות, אשר בוגריו מחזיקים בעמדות מפתח בארגונים גלובליים, וציין כעדות לכך את הקמפוס המשותף שמוקם על ידי הטכניון ואוניברסיטת קורנל בעיר ניו יורק, ואת בית הספר הבינלאומי להנדסה בטכניון, בו לומדים בשפה האנגלית סטודנטים מכל רחבי העולם.

יו”ר הוועדה המארגנת של הכנס, דיקן הפקולטה להנדסת מכונות בטכניון,  פרופסור פנחס בר-יוסף סקר את תולדות הכנס מאז הוא יסד אותו בשנת 2004, בירך את המשתתפים ואמר כי “ישראל היא בית הגידול הפורה ביותר בעולם לחברות הזנק בתחומי המדע והטכנולוגיה.” הוא הוסיף כי “הפקולטה להנדסת מכונות היא אחד מעמודי התווך של הטכניון, ובקרוב ייפתח הבניין הראשי החדש והמשוכלל של הפקולטה, ע”ש דן ובטי קאהן. המבנה יכיל אולמות הרצאה חדשים, מרכז חדשני ללמידה עצמית שישרת את הסטודנטים ללא הפסקה, מועדון לרווחת הסטודנטים, מעבדות חדשות וספרייה חדשה ומשוכללת. הקמת הבניין החדש של הפקולטה היא צעד מתבקש המאפשר בשעה טובה יישור קו בין יכולות הפקולטה בתחומי המחקר וההוראה והתשתיות העומדות לרשותה בתחומים אלו.”

את הפתיח לכנס חתם חבר הוועדה המארגנת וחבר סגל הפקולטה להנדסת מכונות בטכניון, פרופסור אלכס אורון, אשר בירך את המשתתפים, איחל להם הצלחה בכינוס בהיבט המקצועי, וציין כי הם יהנו הן משהייתם בעיר היפה בישראל, חיפה, והן מביקור בעיר היפה בעולם, ירושלים.

בתמונה: המרצה המוזמן פרופסור גוסטב אמברג, KTH, שוודיה