הטכניון מגיע לתל-אביב קמפוס הטכניון בתל אביב עבר למשכנו החדש במתחם שרונה

87ביום ראשון  7.7.13  התקיים טקס חגיגי לרגל פתיחת הקמפוס החדש במעמד ראש עיריית תל-אביב-יפו רון חולדאי ונשיא הטכניון פרופסור פרץ לביא

קמפוס הטכניון במתחם שרונה נחנך ביום ראשון  7.7.13  בטקס חגיגי, במעמד ראש עיריית תל-אביב-יפו רון חולדאי, נשיא הטכניון פרופסור פרץ לביא ועשרות אורחים ומוזמנים נוספים.

היחידה ללימודי המשך של הטכניון, המפעילה מגוון מסלולי לימודי תעודה ותכניות לתארים מתקדמים היא הגוף הראשון שפתח את שעריו ב”שרונה”, פרויקט השימור והשחזור של המושבה הטמפלרית בלב תל אביב.

את הסרט בכניסה לבניינים המחודשים גזרו יחד פרופסור עודד שמואלי, המשנה לנשיא הטכניון למחקר ואדריכלית הפרויקט פרופסור ניצה סמוק. הרב פרופסור דני הרשקוביץ קבע את המזוזה בדלת הבניין.

ראש עיריית תל-אביב-יפו, רון חולדאי אמר בטקס: “פתיחתה של שלוחת הטכניון היא צעד נוסף לקראת הגשמת החזון שלנו להרחבת המרכז העירוני של תל אביב לכיוון דרום. מבניה היפים של שרונה, ששימשו עד לאחרונה כמחנה צבאי מתחדשים והופכים לרקמה עירונית חיה. יש עוד הרבה מה לעשות אך החלום מתגשם. הטכניון יהווה עוגן של חדשנות ומצוינות באזור המתחדש.”

נשיא הטכניון פרופסור פרץ לביא אמר: ” הטכניון הגיע היום לשרונה, אך לתל אביב הוא הגיע כבר לפני כמעט 60 שנה. ב-1954 הקים הטכניון את היחידה ללימודי המשך ולימודי חוץ. מתוך הכרה, שלימודי ההנדסה אינם מסתיימים עם קבלת התואר, הטכניון החליט לאפשר למהנדסים וטכנאים תושבי מרכז הארץ להמשיך וללמוד ולהשתלם סמוך למקום מגוריהם. ואם אז ההחלטה היתה נכונה, אזי היא נכונה שבעתיים כיום, כאשר הטכנולוגיה משתנה לנגד עינינו בקצב מדהים.”

המשנה לנשיא הטכניון למחקר, פרופסור עודד שמואלי הודה בנאומו לעיריית תל-אביב-יפו על הסיוע הרב ואמר: “שימור ומודרניזציה, הם לכאורה שני הפכים. אבל, כפי שכולנו רואים במו עינינו, העבר והעתיד משלימים זה את זה ויוצרים סביבה הרמונית. הקמפוס בשרונה כמו הטכניון, משמר את העבר מחד, ומודרני, פונקציונלי וצופה אל העתיד, מאידך. “

דיקנית היחידה ללימודי המשך, פרופסור יהודית דורי אמרה: “מיקום הקמפוס יאפשר לסטודנטים ליהנות מלימודים במרכז הארץ באווירת לימודים ייחודית וקסומה. הקמפוס החדש בשרונה יהוה אבן שואבת לסטודנטים מכל הארץ.”

שטח הקמפוס בשרונה 1,800 מ”ר והוא כולל שלושה מבנים ששוחזרו לפרטי פרטים על ידי מנהלת שרונה בחברת אחוזות החוף, החברה העירונית של תל-אביב-יפו. המבנה מכיל  16 כיתות, שבהן צפויים ללמוד כ-500 סטודנטים. הקמפוס בתל אביב מאפשר לאקדמאים ומהנדסים מאזור תל אביב והמרכז, ליהנות מלימודי המשך ולימודים אקדמיים לתואר שני קרוב לביתם. התוכניות מתקיימות ע”י הפקולטות השונות בטכניון ומיועדות ברובן למהנדסים ולבוגרי מדעים מדויקים.

 בתמונה (מימין לשמאל): מנהל היחידה ללימודי המשך עודד רביב, ראש עיריית תל-אביב-יפו רון חולדאי, המשנה לנשיא הטכניון למחקר פרופסור עודד שמואלי, נשיא הטכניון פרופסור פרץ לביא ואדריכלית הפרויקט פרופסור ניצה סמוק. צילום : יואב בכר, דוברות הטכניון