משלחת של 50 סטודנטים מבית הספר לניהול של MIT ביקרה בטכניון

6650 סטודנטים מ-12 מדינות שונות, הלומדים בתכנית ה-MBA של MIT, הגיעו לביקור מיוחד בישראל. המשלחת, הכוללת חמישה סטודנטים ישראלים, באה כדי להתרשם מקרוב מההישגים המדעיים והטכנולוגיים שהצמיחו מאות יזמויות וחברות הזנק טכנולוגיות, והפכו את ישראל למעצמת היי-טק.

במהלך ביקורם בארץ למדו הסטודנטים על כלכלתה של ישראל ועל תרבותה. הם סיירו בעיר העתיקה בירושלים, ב”יד ושם”, במצדה, בים המלח, ברמת הגולן ובכנרת, בבסיס חיל האוויר ברמון ובטכניון.

בטכניון נפגשו הסטודנטים עם נשיא הטכניון פרופסור פרץ לביא, שבירך אותם על הגעתם לישראל ואמר: “הטכניון שינה את פניה של המדינה. 70,000 בוגריו, במאה שנות קיומו, תרמו והובילו את החברות המרכזיות במשק הישראלי, וסייעו לצמיחת כלכלת ישראל. פתגם ישן אומר ש”ההכרח הוא אבי ההמצאה”, וזו התכלית של תרומת הטכניון לישראל. בוגריו תרמו לבניית המדינה והובילו את מהפכת הטכנולוגיה.”

“בטכניון הונחו בשנות השישים היסודות לתעשיית ההיי-טק הישראלית,” אמר פרופסור בועז גולני, סגן נשיא הטכניון לקשרי חוץ ופיתוח משאבים. “מרכזי המחקר שהוקמו כאן, ועסקו בנושאים שנראו אז דמיוניים, הפכו ברבות השנים לחוד החנית של תעשיית ההיי-טק הישראלית.” לשאלת הסטודנטים מדוע הפכה דווקא ישראל למעצמת סטארט-אפ אמר פרופסור גולני: “הדבר קשור בתרבות הישראלית, שלא מקבלת דבר כמובן מאליו, ובשירות הצבאי התורם תרומה רבה לסטודנטים שלנו. בצבא מתרגלים הסטודנטים לעבוד בסביבה תובענית, בתנאים של חוסר וודאות, תוך שיתוף פעולה ועבודת צוות. אלה הם כישורים שנדרשים ליזמים בראשית דרכם.”

פרופסור רפאל רייף, נשיא MIT, הודה לנשיא הטכניון על אירוח הסטודנטים: “מדי שנה מגיעים עשרות סטודנטים שלנו לסיור בישראל, ואני מקווה שהדבר יטפח ויעודד קשרי עסקים של בוגרי MIT בישראל.”

בתמונה: נשיא הטכניון פרופסור פרץ לביא עם הסטודנטים מ-MIT. צילום : שיצו צלמים, דוברות הטכניון