הטכניון ואוניברסיטת תל אביב הצטרפו ל”קורסרה”

בקרוב יציעו קורסים מקוונים בחינם ברשת

הטכניון ואוניברסיטת תל אביב הפכו לחברים ברשת השותפים החינוכיים של קורסרה (Coursera), ובקרוב יציעו קורסים מקוונים חינם לכל המעוניין, בכל מקום בעולם. שתי אוניברסיטאות אלה יצטרפו לשמונים אוניברסיטאות ומוסדות חינוך אחרים, ביניהם האוניברסיטה העברית אשר כבר חברה בשותפות, לקידום ההוראה ללא גבולות באמצעות הפלטפורמה של קורסרה.

הטכניון ואוניברסיטת תל אביב יפתחו בארבעה קורסים, בתחומים הבאים: הנדסה, ארכיאולוגיה, ביולוגיה ולימודי תרבות.

הקורס הראשון של הטכניון יוצע באנגלית ובערבית: ננו-טכנולוגיה וננו-חישנים. המרצה הוא פרופסור חוסאם חאיק מהפקולטה להנדסה כימית.

ההיצע ההתחלתי של אוניברסיטת תל אביב יכלול קורסים באנגלית, ביניהם:

עלייתה ונפילתה של ירושלים – יהודה תחת המשטר הביזנטי. מרצה: פרופסור עודד ליפשיץ, המכון לארכיאולוגיה במחלקה לארכיאולוגיה וללימודי המזרח התיכון.

מה יודע הצמח (ועוד דברים שלא ידעתם על צמחים). מרצה: פרופסור דניאל צ’מוביץ’, מנהל מרכז מאנה למדעי הצמח במחלקה לביולוגיה מולקולרית ואקולוגיית הצמח.

עלייתו של המזרח התיכון המודרני. מרצה: פרופסור אשר ססר, עמית מחקר בכיר במרכז משה דיין ללימודי המזרח התיכון ואפריקה.

“אנו נרגשים מן ההצטרפות ליוזמת קורסרה, שלא רק תתן לנו הזדמנויות לתרום לחברה, אלא גם תשפר את ההוראה בתוך הקמפוס,” אמר פרופסור דני לוין, עוזר המשנה הבכיר לקידום ההוראה בטכניון.

פרופסור רענן ריין, סגן נשיא אוניברסיטת תל אביב, בירך על ההסכם עם קורסרה ואמר: “יוזמה זו משקפת את מחויבותה של אוניברסיטת תל אביב לחדשנות בהוראה ולהגדלת החשיפה הגלובלית.”

“זהו כבוד עבורי לעבוד עם שתיים מהאוניברסיטאות הטובות במולדתי, ולספק לסטודנטים גישה לחינוך מעולה, ללא תשלום,” אמרה דפנה קולר, ממייסדי קורסרה. “אוניברסיטת תל אביב והטכניון יוכלו כעת להגיע לסטודנטים בישראל וברחבי העולם, ולהפיץ את הידע ואת המומחיות שלהן לעוד אלפי אנשים.”