קרן חינוך סינית תתמוך בסטודנטים סינים שילמדו בשלוש אוניברסיטאות בישראל

 57בביקור בטכניון אמר מקים הקרן שהיא תעניק מלגות בסך 35 אלף דולר בשנה לכל סטודנט

Hanqing International Education Foundation, קרן חינוך שהקים איש העסקים הסיני ז’או הנצינג (Zhao Hanqing) חתמה על הסכם עם הטכניון, לפיו תתמוך בסטודנטים סינים שיגיעו ללמוד במוסד. בביקור בטכניון אמר ז’או הנצינג כי הקרן תחתום על הסכם דומה גם עם האוניברסיטה העברית ועם מכון ויצמן.

על פי ההסכם, הקרן תבחר בסטודנטים מצטיינים אשר יתקבלו לטכניון לאחר שיעמדו בקריטריונים המחמירים שלו. הסטודנטים שייבחרו יהיו בשלב הראשון סטודנטים לתארים מתקדמים (תואר שני ודוקטורט). הם יקבלו מלגות ותמיכה שנתית בסך 35 אלף דולר (כל אחד), שיכסו את כל הוצאותיהם במרוצת השנה. בתחילה הקרן תתמוך בחמישה סטודנטים מידי שנה, ומספר זה יגדל בהדרגה עד שיגיע ל-25 בעוד חמש שנים. מועצת מנהלים שתמנה ששה אנשים, שלושה מהטכניון ושלושה מהקרן, תפקח על פעילותה.

תוקף ההסכם – 20 שנה והוא יסתכם בשמונה מיליון דולר.

נשיא הטכניון, פרופסור פרץ לביא, בירך על ההסכם ואמר כי כבר עתה לומדים בטכניון סטודנטים סינים, הן בבית הספר הבינלאומי שהקים המשנה שלו ומנכ”ל הטכניון, פרופסור ארנון בנטור, והן לתארים מתקדמים, על פי הסכמים שנחתמו בעבר עם אוניברסיטאות מובילות ברחבי סין. “הקשר של הטכניון עם סין מתהדק והולך ואנו רואים בחתימה על ההסכם עם קרן הנצינג נדבך נוסף ביחסינו החמים עם האקדמיה הסינית”, הדגיש.

מר ז’או הנצינג אמר לאחר ביקורו בטכניון שלא בכדי נמנה המוסד הזה עם הטובות באוניברסיטאות הטכנולוגיות בעולם והוא סמוך ובטוח שהסטודנטים הסינים המצטיינים שיגיעו בעקבות החתימה על ההסכם עם הטכניון יפיקו ממנו את המירב ויתרמו מהידע שירכשו לכלכלה המתפתחת של ארצו.

בתמונה: ז’או הנצינג ונשיא הטכניון, פרופסור פרץ לביא. צילום: דוברות הטכניון