ד”ר קאנטה אחמד בביקור בטכניון: “נשים צריכות להכיר ביכולותיהן ולדרוש את אותם התנאים כמו הגברים”

64נפגשה עם נשיא הטכניון, פרופסור פרץ לביא, ועם כלת פרס ישראל, פרופסור מרים ארז

ד”ר קאנטה אחמד, מרצה לרפואה באוניברסיטה של מדינת ניו יורק ורופאה המתמחה בהפרעות שינה ביקרה בטכניון. זהו ביקורה הראשון בארץ של ד”ר אחמד, מוסלמית שנולדה בפקיסטן, סופרת ועיתונאית, אשר פרסמה את הספר “In The Land of Invisible Woman”  על חייה ועבודתה בערב הסעודית. היא מומחית לענייני בריאות הקשורים בחאג’, מצוות עליית הרגל המוסלמית, והאשה המוסלמית הראשונה שזכתה במלגה מבית הספר לעיתונות של אוניברסיטת קיימברידג’. במסגרת זו פרסמה מאמר בנושא “המניפולציה הפסיכולוגית של האסלאם בשירות הטרור תוך התמקדות בתופעת ההתאבדות”.

ד”ר אחמד נפגשה עם נשיא הטכניון, פרופסור פרץ לביא, ועם כלת פרס ישראל, פרופסור מרים ארז, מהפקולטה להנדסה תעשייה וניהול, ממקימי מרכז החדשנות והיזמות בטכניון. פרופסור לביא וד”ר אחמד חולקים נושא התמחות משותף בחקר השינה.

פרופסור ארז משמשת כיו”ר המועצה הלאומית לקידום נשים במדע וטכנולוגיה. היא סיפרה לד”ר אחמד כי 16% מחברות הסגל בטכניון הן נשים. “אנו פועלים להגדלת אחוז ההשתתפות של נשים בתחומי המדע והטכנולוגיה ולשיפור מעמדן. אשת סגל צעירה מתמודדת בו זמנית הן עם בניית הקריירה האקדמית שלה והן עם בניית משפחה, ויש לסייע לה להצליח בשתי המשימות וללמוד לשלב ביניהן בלי להישאר מאחור.”

ד”ר אחמד, שחיה ולימדה שנים רבות  בערב הסעודית, אמרה בפגישה: “צריך לחזק נשים כדי שיכירו במעמדן ולא יפחדו לקחת מקום בקדמת הבמה האקדמית. נשים צריכות להכיר ביכולותיהן ולדרוש את אותם התנאים כמו הגברים. נשים רבות חוששות מתשובה שלילית ולכן הן מעדיפות לעיתים לא לשאול בכלל. חשוב ללמד נשים להעז ולהתעקש על דברים החשובים להן.”

בתמונה: ד”ר אחמד (משמאל) עם פרופסור ארז. צילום: דוברות הטכניון