הפרופסורים אברהם הרשקו ואהרן צ’חנובר, חתני פרס נובל מהטכניון, נבחרו לאקדמית האגודה האמריקנית לחקר הסרטן

44רשימת העמיתים באגודה מייצגת את הקבוצה החשובה ביותר בעולם בביולוגיה וברפואה, שפעלה במחצית השנייה של המאה ה-20 ופועלת בתחילת המאה ה-21

הפרופסורים אברהם הרשקו ואהרן צ’חנובר, חתני פרס נובל בכימיה מהטכניון, ועמיתם פרופסור ארווין רוז מהאוניברסיטה של קליפורניה, נבחרו לאקדמית האגודה האמריקאית לחקר הסרטן (AACR) אשר תחנוך כיתה ראשונה של עמיתי האקדמיה שלה בכנס השנתי הקרוב. אקדמיית AACR נוסדה באחרונה במטרה להכיר ולהוקיר מדענים בולטים שתרומתם המדעית הניעה חדשנות משמעותית במאבק בסרטן. העמיתים נבחרו בתהליך קפדני של הערכת עמיתים (peer review), המעריך אותם על פי הישגיהם המדעיים בחקר הסרטן. חוקרי הטכניון ועמיתם רוז נבחרו “על שום שתגליותיהם פרצו דרך להבנת מנגנוני ממאירויות מסוימות וסללו דרך לפיתוח תרופות להן”.

“מועצת המנהלים שלנו החליטה לייסד את אקדמיית AACR כמנגנון להכרה במדענים שלתרומתם בתחום הסרטן השפעה עצומה. החברות (כעמית) באקדמיית AACR תהיה תעודת הכבוד הגבוה ביותר שנותנת האגודה,” אמרה מרגרט פוטי, סמנכ”לית האגודה.

הקבוצה הראשונה של עמיתי אקדמיית AACR תמנה 106 אנשים, מספר המסמל את גיל האגודה בעת הקמת האקדמיה.

רשימת העמיתים מייצגת את הקבוצה החשובה ביותר בעולם בביולוגיה וברפואה, שפעלה במחצית השנייה של המאה ה-20 ופועלת בתחילת המאה ה-21. אחד המדענים הנודעים בקבוצה זו הוא ג’ים ווטסון, אשר גילה את הסליל הכפול של ה-DNA. הרשימה כוללת מדענים רבים שזכו בפרס נובל, ביניהם הפרופסורים פול ברג (חתן פרס נובל בכימיה לשנת 1980, על גילוי הביוכימיה של חומצות הגרעין ב-DNA), סידני ברנר (חתן פרס נובל ברפואה לשנת 2002, על גילוי מוות תאי מתוכנת – אפופטוזיס), רוברט לבקוביץ’ (חתן פרס נובל בכימיה לשנת 2012, על תגליות בתחום התקשורת הבין-תאית) ושיניה ימנאקה (חתן פרס נובל ברפואה לשנת 2012 על גילוי תהליך יצירת תאי הגזע הבוגרים).

בתמונה: פרופסור הרשקו (משמאל) ופרופסור צ’חנובר. צילום: דוברות הטכניון