לקראת יום האישה הבינלאומי: 400 תלמידות תיכון ומועמדות השתתפו ביום נשים 2013 של הפקולטה להנדסת מכונות בטכניון

34בסימן יום האישה הבינלאומי העומד בפתח, קיימה ביום א’ 3.3.2013 הפקולטה להנדסת מכונות בטכניון זו השנה השלישית ברציפות יום נשים, שמטרתו לעורר מודעות בקרב מועמדות ללימודים בטכניון, לחשיבות ומרכזיות מקצוע הנדסת המכונות בתעשיות עתירות הידע ובאקדמיה, ולכדאיות לימודי הנדסת מכונות בטכניון כקרש קפיצה לקריירה.

400 תלמידות תיכון הלומדות במגמות מדעיות – טכנולוגיות ומועמדות ללימודים בטכניון, השתתפו באירוע חגיגי זה, אשר התקיים באולם צ’רצ’יל. התלמידות הגיעו מ – 13 בתי ספר, ביניהם בתי ספר מירושלים, ת”א ורמת גן. יום הנשים חולק לשני מושבים, במהלכם נחשף קהל המשתתפות למקצוע הנדסת המכונות דרך הרצאות מרתקות מפי בוגרות הפקולטה המשמשות בתפקידים בכירים בתעשייה, מפגש עם סטודנטיות מן הפקולטה, וסקירות ממהנדסות מכונות מחברות מובילות בתעשייה, אשר הדגישו את חשיבות ומרכזיות מקצוע הנדסת המכונות בתעשיות עתירות הידע, ותרומתו למערכי הפיתוח והייצור של החברות. דיקן הפקולטה להנדסת מכונות, פרופ’ פיני בר-יוסף, ברך את משתתפות יום הנשים, וציין כי זהו יום חג לפקולטה.

האירוע התקיים בשיתוף עם מדור רישום וקבלה בטכניון ויחידת השיווק בטכניון, עם העתודה האקדמית של צה”ל, עם החברות מוטורולה סולושנס, אינטל ישראל, HP Indigo, רפאל, משרד החינוך, משרד המדע, ותוכנית ‘מצוינות למדעים’ של עיריית חיפה. החברות מוטורולה סולושנס ואינטל ישראל, תרמו לקראת יום הנשים סכום של כ – 40,000 ₪ אשר יחולק לאחר האירוע כמלגות בין מועמדות אשר יתקבלו ללימודים בפקולטה בפועל בעקבות יום הנשים. את משרד החינוך, ייצגה באירוע הגב’ אושרה לרר, הממונה על השוויון בין המינים בחינוך, אשר ברכה את המשתתפות בשם משרד החינוך. עוד השתתפו ד”ר עופר רימון, ראש מינהל מדע וטכנולוגיה במשרד החינוך, והגב’ ריבי לקריץ, מנהלת נוער שוחר מדע במינהל מדע וטכנולוגיה. הגב’ לרר, ציינה כי היא מודה מאוד לפקולטה להנדסת מכונות על ארגון הכנס המוצלח לקידום בנות ללימודי הנדסה, ואמרה כי מרגש מאוד לראות את האולם מלא מפה לפה בתלמידות מכל הארץ, הרואות למולן בזאת אחר זאת, דמויות מודל לחיקוי של בוגרות הפקולטה. את משרד המדע, יצגה ד”ר אלה שטראוס, האחראית על קידום מעמד האישה במשרד.

ד”ר תמי ירום, הסגן למו”פ של חטיבת מנור ברפאל, בוגרת הפקולטה להנדסת מכונות בטכניון אשר פועלת מזה שנים לקידום תלמידות למדע וטכנולוגיה וזכתה זה מכבר בפרס ‘עובד ישראל’, העבירה את ההרצאה המרכזית ביום הנשים. ד”ר ירום עודדה את משתתפות האירוע לבחור בלימודי הנדסת מכונות בטכניון, וסיכמה כי ככל שנשים תצטרפנה לתחומים המדעיים טכנולוגים, כך יעסקו התחומים יותר ויותר במקומות בהם ההנדסה משיקה לחיים האנושיים, ולנשים יהיה יותר נוח ומעניין למצוא שם את עצמן ולשלב בין חיי משפחה, אתגרים במחקר, עניין ופרנסה הולמת.

בתמונה: לקראת יום האישה הבינלאומי: 400 תלמידות תיכון ומועמדות השתתפו ביום נשים 2013 של הפקולטה להנדסת מכונות בטכניון