כיצד נתמצא בקניון הגדול? סטודנטים בטכניון פיתחו מערכת ניווט בתוך מבנים

35נבחרה כפרוייקט המצטיין בתחרות ע”ש “אמדוקס”, בסיוע מומחים מחברת “קוואלקום”; מאפשרת להתמקם ולמצוא את הדרך בתוך מבנה גדול, בעזרת כל “טלפון חכם”

סטודנטים מהפקולטה למדעי המחשב בטכניון פיתחו מערכת ניווט בתוך מבנים, המאפשרת להתמקם ולהתמצא בכל מבנה גדול בעזרת “טלפון חכם”. המערכת נבחרה כפרוייקט המצטיין בתחרות ע”ש “אמדוקס”.

הסטודנטים דרור באום ואלכס פורטנוב, בהנחית איתי דברן מהטכניון וקונסטנטין אלסטר מ”קוואלקום”, בנו מערכת קריאת מפה או תכנית בניה המאפשרת למשתמש לאתר את החנות בקניון גדול, את המשרד בבנין משרדים או את שער העליה למטוס בשדה התעופה. המערכת משרטטת באופן אוטומטי את המסלול שעל המשתמש לעבור מהמקום בו הוא נמצא ועד ליעדו.

היישום פועל בשלבים הבאים:

1.   בעזרת מצלמת הטלפון הנייד מצלם המשתמש את תכנית הקומה, האזור או המבוך, כשהוא מודפס או משורטט ידנית.

2.   הטלפון שולח את התרשים לשרת שמאכסן את התמונה יחד עם פרמטרים נוספים.

3.   בעזרת האצבעות מסמן המשתמש את נקודות ההתחלה והסיום והמכשיר שולח בקשה לשרת אשר מפעיל אלגוריתמים גרפיים ומציג על המסך את המרחק הקצר ביותר בין שתי הנקודות, ללא היתקלות במכשולים.

4.   התמונה נשארת בשרת ואף מונפק לה QR Code (ברקוד) בו ניתן להשתמש פעמים נוספות.

האלגוריתמים מהירים מאוד. המפה והמסלול מצויירים בתוך פחות משניה.

“למעשה בנינו את התשתית ליצירה של מפות ניווט בתוך מבנים, על סמך תרשימי ארכיטקטורה שלהם”, מסבירים דרור ואלכס. “אם יוצב בכניסה לקניונים ברקוד עם התכנית האדריכלית שלהם, ניתן יהיה לסרוק אותו בעזרת הטלפון ובתוך שניות לקבל את המסלול הקצר ביותר לחנות המבוקשת”.

בתהליך מורדים באופן אוטומטי “צבעים ורעשים” מהתרשים הנסרק ונוצרת מפת ניווט שעליה המחשב יכול  לחשב מסלולים.

בתמונה: דרור (מימין) ואלכס, עם הפוסטר המתאר את עבודתם. צילם: איתי דברן, הטכניון.