בכנס מחאה בטכניון על הכוונה לקצץ בתקציבי ההשכלה הגבוהה: “בעשור האבוד של ההשכלה הגבוהה הטובים היו לטייס – רבים טסו מפה”

37“עמדנו במקום כשהעולם התקדם – אסור לחזור לאחור”

בכנס מחאה שנערך בטכניון על כוונת הממשלה לקצץ בתקציבי ההשכלה הגבוהה, השתתפו סטודנטים, חברי סגל, דיקנים, אנשי מינהלה והנהלת הטכניון. כל הדוברים הזהירו כי קיצוץ בתקציב יטרפד את הרפורמה בהשכלה הגבוהה שנחתמה לפני שנתיים וחצי ויחזיר את האוניברסיטאות והמכללות אל “העשור האבוד” של תחילת המאה, בו אבדו לאוניברסיטאות מאות חוקרים מעולים, הכיתות גדלו, מעבדות לא חודשו והמחקר המדעי בישראל נפגע קשות.

“בעשור האבוד של ההשכלה הגבוהה, שהסתיים בשנת 2009, הטובים היו לטייס – רבים טסו מפה”, אמר סגן הסמנכ”ל למשאבי אנוש, יגאל כהן.

“בעשור האבוד איבד הטכניון 100 משרות של חוקרים ומורים”, פירט המשנה הבכיר לנשיא, פרופסור פאול פייגין. “עמדנו במקום כשהעולם השתנה והתפתח בקצב מהיר. אסור לחזור לתקופה ההיא. מאז תחילת הרפורמה הצלחנו לגייס שלושים חוקרים מעולים מידי שנה, הקטנו כיתות, שידרגנו מעבדות, הגדלנו את מספר המלגות. 70% מתקציב הטכניון מגיע מהתקציב הממשלתי. הטכניון הוא כמו ספינה גדולה. הוא לא יכול לעשות פניות גדולות בלי שאנשים טובים יפלו מהסיפון. אפילו אם נצליח להמשיך ולצוף אחרי קיצוצי תקציב, לא נצליח לעמוד ביעדינו”.

קובי בן ארויה, דובר אגודת הסטודנטים, הדגיש כי האגודה אינה פוליטית וגם המחאה הזו אינה פוליטית, אלא נעשית מתוך דאגה אמיתית לעתידה של המדינה. “השקעה בהוראת מדע וטכנולוגיה היא השקעה בביטחונה וכלכלתה של מדינת ישראל”, אמר.

בתמונה: כנס המחאה בטכניון. צילום: דוברות הטכניון