הטכניון והאוניברסיטה הטכנולוגית של סינגפור ישתפו פעולה בחקר החלל

29הטכניון והאוניברסיטה הטכנולוגית של סינגפור (NTU) ישתפו פעולה בחקר החלל. שיתוף הפעולה יוצא לדרך בתקופה ששתי האוניברסיטאות יצאו בתוכניות נפרדות לבניית ננו-לווינים בחמש השנים הבאות. ל-NTU יש תוכנית עשור לבניית ארבעה ננו-לווינים במסגרת תוכנית VELOX של האוניברסיטה, ואילו הננו-לווינים של הטכניון מתוכננים לשיגור ב-2015 במסגרת פרויקט SAMSON.

מזכר ההבנות נחתם על ידי נשיא NTU , פרופסור ברטיל אנדרסון, נשיא הטכניון פרופסור פרץ לביא והמשנה לנשיא הטכניון למחקר, פרופסור עודד שמואלי.

“שיתוף הפעולה מחבר שתי אוניברסיטאות טכנולוגיות מבוססות, שמטרותיהן בנושא חקר החלל והלווינים דומות,” אמר פרופסור אנדרסון. “שני ההסכמים יחזקו את תוכנית הלווינים של NTU ויבססו את מעמדה כאוניברסיטה המובילה בסינגפור בחקר הלווינים.”

“אנחנו בטכניון מאושרים לקראת שיתוף פעולה נוסף עם NTU, אחת האוניברסיטאות הטכנולוגיות המובילות בעולם,” אמר פרופסור פרץ לביא. “שילוב הידע והכישורים של המוסדות שלנו יבטיח את איכותה הגבוהה של המנהיגות המדעית-טכנולוגית בסינגפור ובישראל ואת איכותה.”

במסגרת מזכר ההבנות זיהו פרופסור לואו קיי סון, יו”ר המרכז לחקר הלווינים ב-NTU, ופרופסור אהוד בכר, ראש מכון “אשר” לחקר החלל בטכניון, תחומי מחקר אפשריים, ביניהם מחקר תכן הנעה לבקרת לווין, טיסת מבנה של לווינים ומצלמות בעלות חישה-מרחוק. תוצאות המחקרים צפויות להשתלב בתוכניות הקיימות בתחום הרלוונטי בשתי האוניברסיטאות. בנוסף יוקמו תוכניות לחילופי סטודנטים, פוסט-דוקטורנטים ואנשי סגל.

שתי האוניברסיטאות הקימו תוכניות בחקר החלל. NTU השיקה את הלווין הראשון שנבנה בסינגפור, X-SAT, בשנת 2011, והטכניון שיגר את המיקרו-לווין גורווין-2 טכסאט בשנת 1998. NTU  סיימה להרכיב שני לווינים – VELOX-P ו– VELOX-PII ביולי 2012, שהם חלק ממפת הדרכים – תוכנית עשור במסגרת תוכנית VELOX. זו גם האוניברסיטה היחידה בסינגפור שיש בה תוכנית לווינים לתואר ראשון.

ל-NTU כבר יש שיתופי פעולה עם הטכניון. אחת מהן היא תוכנית לתואר שלישי משותף בהנדסת חומרים והנדסה ביו-רפואית. NTU  היא גם שותף מרכזי בתוכנית הטכניון ברפואה רגנרטיבית בשיקום קרדיאלי, שנועדה לענות על צרכים קליניים בשיקום קרדיאלי באמצעות הנדסת רקמות.

בתמונה: חותמים על ההסכם (מימין לשמאל): פרופסור עודד שמואלי, המשנה לנשיא הטכניון למחקר, פרופסור פרץ לביא, נשיא הטכניון ופרופסור ברטיל אנדרסון, נשיא NTU. צילום: דוברות הטכניון