Start-uP MBA – תוכנית חדשה בשפה האנגלית בטכניון

תתמקד ביישום מעשי של יזמות, חדשנות וניהול טכנולוגי

הטכניון יפתח באוקטובר השנה תוכנית לימודים ייחודית בשם Start-uP MBA, אשר תינתן בשפה האנגלית. התכנית תשלב סטנדרטים אקדמיים גבוהים ויישומים מעשיים. היא תכלול  התמחויות בחברות הזנק ותחשוף את הסטודנטים לחברות היי-טק בינלאומיות הפועלות במרכז העסקים של מטרופולין תל אביב. ההוראה תתקיים על ידי חברי סגל מהטכניון ומרצים-אורחים בעלי שם עולמי לרבות יזמים הפעילים באחד ממרכזי החדשנות המשגשגים בעולם.

תוכנית ה- Start-uP MBA הינה הנציגה הישראלית ברשת הגלובלית של אוניברסיטת ייל לניהול מתקדם באמצעותה יקודמו שיתופי פעולה עם בתי ספר לעסקים מהמובילים בעולם. התוכנית גם תפיק תועלת מהמיזם המשותף של הטכניון וקורנל בניו-יורק.

ה-Start-uP MBA מתבסס על מודל ייחודי שפותח על ידי הטכניון בעקבות מחקר שוק מעמיק שכלל התייעצויות עם מנכ”לים, יזמים וסטודנטים בתוכניות MBA, שהדגישו את הצורך בהכשרה ניהולית המספקת גם כלים ליזמים ולמנהלים העוסקים בניהול טכנולוגיה וחדשנות. בהתאם לכך, תוכנית ה- Start-uP MBA תשלב סטודנטים בפרויקטים מעשיים ובהתמחויות בחברות הזנק, שיעשירו את ההכשרה הבסיסית בפונקציות ניהוליות.

התוכנית מדגישה את הכישורים הנחוצים ליזמים המעוניינים לקדם את חברות ההזנק שלהם ולמנהלים המעוניינים לטפח יזמות וחדשנות בארגוניהם. תוכנית MBA זו, שתימשך שנה, פתוחה למועמדים בעלי ניסיון מקצועי (לאחר תואר ראשון) ותתקיים בקמפוס החדש של הטכניון בתל אביב.

פרופסור מרים ארז, סגנית דיקן לתוכניות ה-MBA בטכניון, אמרה כי “רוח היזמות והחדשנות טבועה ב-DNA  של התרבות הישראלית ובשילוב עם הכוחות המדעיים והטכנולוגיים בטכניון תעניק התוכנית החדשה ערך מוסף לבוגריה.” פרופסור דובב לביא הוסיף כי “ישראל, כאומת הסטארט-אפ, טיפחה חברות מצליחות רבות בעשורים האחרונים, כאשר בוגרי הטכניון משמשים לא פעם כמנהליהן של החברות הללו. אנו מציעים לשתף בתובנות סטודנטים מרחבי העולם, ולספק להם חוויית יזמות וחדשנות ממקור ראשון.”

מנהלת התכנית, ד”ר אביטל רגב, אמרה כי תוכנית ה-Start-uP MBA משלבת את הניסיון הישראלי במינהל עסקים ובניהול טכנולוגיה ומספקת ידע וכישורים שהינם חיוניים לעולם התחרותי של המאה ה-21. ישראל הינה שיאנית בפעילות הון סיכון ובמספר חברות סטארט-אפ לנפש. אפילו במספרים מוחלטים, ישראל יצרה יותר חברות סטארט-אפ משיצרו מדינות תעשייתיות גדולות כמו יפן, סין, בריטניה, קנדה וקוריאה הדרומית. בישראל יש יותר חברות הנסחרות בנאסדק משיש באירופה, יפן, סין, הודו, קוריאה הדרומית וסינגפור גם יחד.