37 חברות גייסו אלפי סטודנטים

25נשיא הטכניון: “להיות בוגר טכניון זה כרטיס כניסה למשק הישראלי”

בסקר שנערך לאחרונה בקרב 4000 בוגרי הטכניון, 42% היו מעורבים בשנים האחרונות בסטארט-אפים ו-60% משמשים בתפקידים ניהוליים בתחום ההיי-טק

על אף תנאי מזג  האוויר הסוער השתתפו היום נציגיהם של  37 חברות מובילות במשק  ביריד התעסוקה הטכנולוגי היוקרתי בישראל במטרה לגייס סטודנטים ובוגרים מ- 18 הפקולטות בטכניון. בצד החברות הגדולות והמובילות בתחומי ההיי-טק, משתתפות ביריד גם חברות הזנק.  חברת “רפאל” הציגה ביריד דגם של טנק המרכבה שעליו מורכבת מערכת ההגנה האקטיבית “מעיל רוח“, שבפיתוחה מעורבים בוגרי הטכניון. השנה משתתפת לראשונה ביריד חברה העוסקת בתחום הגז והנפט, חברת IEI  העוסקת בתחום הנפט והגז ובחיפושי נפט בארץ.

נשיא הטכניון פרופ’ פרץ לביא שסייר ביריד אמר: “בחוץ קר ויורד שלג, ומחמם את הלב לראות שיש עדיין ביקוש אדיר לסטודנטים של הטכניון. הם המוצר הכי חשוב שלנו , הם שמניעים את הכלכלה. בסקר שנערך לאחרונה בקרב 4000 בוגרים, 42% היו מעורבים בשנים האחרונות בסטארט-אפים ו-60% משמשים בתפקידים ניהוליים בתחום ההיי-טק. להיות בוגר טכניון זה כרטיס כניסה למשק הישראלי”.

דיקן הסטודנטים פרופ’ מוריס אייזן: “אנו פועלים במהלך כל השנה, בערוצים מגוונים כדי להעניק לסטודנטים ובוגרי הטכניון יתרון משמעותי בהשתלבות בשוק העבודה. אנו שמים דגש על הקניית כלים מקצועיים שיאפשרו להפוך את הידע והכישורים למקורות תעסוקה ופרנסה. ירידי התעסוקה בטכניון משקפים את ההבנה של חברות מובילות כי הטכניון מהווה מאגר משמעותי ואיכותי לשוק העבודה. החברות מביעות אמון בסטודנטים ובוגרי הטכניון שמהווים את חוד החנית של הכלכלה בישראל ומשתלבים בתפקידי מפתח בחברות השונות”.

פרופ’ אייזן הדגיש כי ביריד לא משתתפות חברות בינלאומיות שאין להן נציגויות בארץ שכן הטכניון לא מעוניין לעודד בריחת מוחות.

ברוריה זומר-פדידה, ראש יחידת התעסוקה בלשכת דיקן הסטודנטים מספרת כי הטכניון מקיים שני ירידי תעסוקה בשנה וחברות רבות משתתפות בשני הירידים, ומוסיפה: “נושא הגיוס בתוך הטכניון הוא פעילות שבועית ויומיומית, אנו עורכים גם ימי זרקור שבועיים בהם מגיעים נציגי החברות לפקולטות ספציפיות ומגייסים ישירות מתוכן. בחברות רבות, אחוז הסטודנטים של הטכניון מתוך סך הסטודנטים שהן מגייסות הוא גבוה מאוד, בחלקן עומד על למעלה מ-95%”.

לדברי זומר-פדידה ניתן ללמוד ממספר החברות המשתתפות ביריד השנה כי קיימת יציבות בביקוש לעובדים בשוק התעשיות המתקדמות וזו אינדיקציה חיובית היכולה ללמד על מצב המשק בימים אלו.

בתמונה: מימין פרופ’ מוריס אייזן, פרופ’ פרץ לביא וברוריה זומר פדידה ביריד התעסוקה צילום: שיצו- שירותי צילום, דוברות הטכניון