עשרה מרצים בטכניון קיבלו את פרס ינאי למצויינות בחינוך האקדמי

21הטכניון החליט כי מרצה אשר לא יעמוד בסטנדרטים של הוראה טובה – לא יוכל יותר ללמד קורסי חובה

פרס ינאי למצויינות בחינוך האקדמי הוענק לעשרה מרצים בטכניון. פרס ינאי היוקרתי מוענק זו השנה השנייה על תרומה משמעותית לקידום החינוך האקדמי, “כאות הוקרה והערכה לחברי הסגל האקדמי, המהווים דוגמא בתרומתם המתמשכת להוראה ובמאמציהם לחזק את המעורבות ותחושת השייכות של הסטודנטים לטכניון”.

עשרה חברי הסגל שזכו השנה בפרס הם: אלי אלחדף, יורם הלוי, יורם טמבור, עודד רבינוביץ’, אביגדור גל, ארז פטרנק, אורי פסקין, גיטי פריי, יצחק קסלסי ויואב ערבה.

נשיא הטכניון, פרופסור פרץ לביא, אמר בטקס החגיגי כי באחרונה הפכו קורסים אקדמאיים הניתנים  באינטרנט לפופולאריים מאוד. “זו אכן מהפיכה משמעותית בחינוך האקדמי, אולם קורסים אלה לא יוכלו להחליף את הקשר האמיץ שנוצר בין מרצה טוב לתלמידו”, הדגיש פרופסור לביא. “המורה הטוב מעניק מעצמו, קורא את שפת הגוף של תלמידיו, מלווה אותם אישית. חוט השני העובר בין הזוכים בפרס ינאי הוא האהבה לסטודנט והאהבה למקצוע”.

המשנה לנשיא הטכניון למחקר, פרופסור גדי שוסטר, גילה בטקס כי הטכניון החליט בימים אלה שמרצה אשר לא יעמוד בסטנדרטים של הוראה טובה – לא יוכל יותר ללמד קורסי חובה. יו”ר אגודת הסטודנטים בטכניון, אסף זינגר, אמר בתגובה כי הוא נדהם ומאושר מהחלטה זו של הטכניון, המהווה בשורה מרנינה לכלל הסטודנטים.

משה ינאי, חלוץ עולמי בתחום איכסון המידע, אמר כי בתרומתו הוא רצה להחזיר מעט לטכניון כתודה והוקרה על הכלים לחיים שהמוסד העניק לו במרוצת לימודיו לפני ארבעים שנה. מאחר שזכר את תקופת לימודיו כקשה ולפרקים אפילו טראומטית, הוא החליט, בעצה אחת עם פרופסור לביא, לתרום 12 מיליון דולר אשר יוענקו למרצים שהצטיינו בתחום ההוראה, ובכך יתרום גם לסטודנטים בטכניון. הפרס, בסך 100 אלף שקלים למרצה, יוענק במשך עשרים שנה. “זו השנה השניה שהפרס מחולק ואני רואה בסיפוק רב כיצד הזוכים, שממילא היו מצטיינים בהוראה, סוחפים אחריהם גם את עמיתיהם”, אמר משה ינאי בטקס.

בתמונה: הזוכים בפרס עם נשיא הטכניון, פרופסור פרץ לביא (במרכז, מימין לשלט), ועם רחל ומשה ינאי (במרכז, משמאל לשלט). צילם: יואב בכר, דוברות הטכניון.