מרצי הטכניון הרצו בפאבים בעיר התחתית בחיפה

24מרצי הטכניון, ובראשם הנשיא פרופ’ פרץ לביא, “פשטו” אמש על הפאבים בעיר התחתית בחיפה והרצו בתחומי מומחיותם. פרופ’ לביא הרצה בפאב הנתנזון על נושא “שנת חלום- אשנב לפעילות המוח”, בנוכחות ראש העיר חיפה, עו”ד יונה יהב. הפאב היה מלא מפה לפה בכ-200 איש.

רעייתו של פרופ’ לביא, ד”ר לינה לביא, ובנותיו נכחו גם הן בהרצאה. רעייתו ציינה כי הרצאתו משתדרגת בכל פעם ופרופסור משנה איתי ינאי מהפקולטה לביולוגיה בטכניון הגדיר אותו ככוכב רוק של המדע. פרופ’ לביא ציין כי זו הפעם הראשונה בה הוא מרצה בפאב וההישג הגדול הוא שאף אחד לא נרדם במהלך ההרצאה.

פרופ’ לביא סיים את האירוע יחד עם ראש העיר ומנהל העיר התחתית צחי טרנו בפאב העוגן, הנמצא גם הוא באזור.

עוד הרצו באירוע אדר’ אורי כהן על צורות מגורים שונות בעולם ממאה השנים האחרונות (בסינקופה), פרופ’ אבי ברמן על העקרונות המתמטיים שמאחורי מנוע החיפוש של גוגל (בפאב אללהמברה), פרופ’ אורית חזן על שונות באוכלוסיה כאמצעי לקידום מטרות חברתיות (בפולה בר), ד”ר ליעד לוי על מכניקת הקוונטים (בליבירה), פרופ’ נועם סוקר על יקומים מרובים (בפאב העוגן), פרופ’ דפנה ויס על תאי סרטן (בפאב ג’ק והאפונים) ופרופ’ אהוד קינן על הבעיות הגלובליות שמציבה התפוצצות האוכלוסין (בפאב בארקי). כל הפאבים היו מלאים עד אפס מקום.

העיר התחתית בחיפה עוברת בימים אלו שינוי משמעותי. האזור, שבעבר נתפס כמקום אפלולי ולא נעים, התגלה למבקרים הרבים שפקדו את הפאבים, כמקום אטרקטיבי שנעים להיות בו, מואר, נקי ושוקק חיים. וזו בסופו של דבר אחת המטרות החשובות של אירועים כגון זה, בצד קירוב המדע לאנשים – להחיות מחדש את העיר התחתית בחיפה.

בתמונה: פרופסור לביא מרצה בפאב “הנתנזון”. צילם: רז חודק