פרופסור ארנון בנטור מונה כמשנה לנשיא ומנכ”ל הטכניון

18פרופסור ארנון בנטור, חבר סגל בטכניון מאז 1978, בפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית, מונה כמשנה לנשיא ומנכ”ל הטכניון. הוא מחליף את ד”ר אביטל שטיין, שמונתה כמכ”לית המועצה להשכלה גבוהה.

במהלך פעילותו בטכניון ייסד את בית הספר הבינלאומי להנדסה של הטכניון אשר בראשו הוא ממשיך לעמוד וכיהן בתפקידים בכירים בטכניון, וביניהם משנה לנשיא למחקר, דיקן הפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית, מנהל מוסד שמואל נאמן למחקרי מדיניות לאומית וראש המכון הלאומי לחקר הבנייה.

פרופ’ בנטור הוא מומחה בעל שם בינלאומי בטכנולוגיה של בנייה ותשתיות. במסגרת פעילותו המדעית פרסם שמונה ספרים ומספר מאמרים רב, וזכה למעמד מוביל בעולם. הוא נבחר על ידי עמיתיו לתחום לתפקיד של נשיא האיגוד הבינלאומי למחקר בחומרים ומבנים שמקום מושבו בפאריס. הוא משמש כיושב ראש של ועדות מקצועיות בינלאומיות, וכעורך וחבר במערכות של עיתונים מדעיים מובילים בעולם. על פעילויותיו אלה הוא זכה לאותות הוקרה מארגונים בינלאומיים יוקרתיים בארה”ב ובאירופה.

פרופ’ בנטור הקפיד במשך כל השנים לקיים קשר הדוק עם התעשייה ופעל בתחומים המקצועיים-ציבוריים. במסגרת זו הוא כיהן כיו”ר וחבר בועדות מקצועיות לאומיות ופעיל בתקינה הישראלית, היה חבר בועדת החקירה הממלכתית לעניין בטיחות מבנים בראשות השופט זילר אשר הוקמה בעקבות אסון ורסאי, כיהן כיו”ר צוות להכנת דו”ח לכנס קיסריה 2009 בנושא “עתיד מנוע הצמיחה הישראלי: חזרה למובילות בתעשיות עתירות-ידע וחדשנות מדעית-טכנולוגית”, פעל כחבר בצוותי עבודה של הועדה הציבורית הממלכתית “ישראל 2028: חזון ואסטרטגיה כלכלית חברתית בעולם גלובלי”, 2008, והיה כח מניע ליצירת שותפיות אסטרטגיות בין התעשייה לאקדמיה לקידום טכנולוגי של ענפי התשתיות במדינת ישראל, במיוחד בכל הקשור לחברות התשתית הלאומיות, ובהן מקורות – חברת המים הלאומית, החברה הלאומית לדרכים בישראל (מע”ץ לשעבר) וחברת נמלי ישראל.

מתוך ראייה של הצורך בגלובליזציה של החינוך ההנדסי-מדעי יזם פרופ’ בנטור הקמת תוכניות לימוד בינלאומיות בטכניון, שבהן משתתפים סטודנטים מצטיינים ממדינות מפותחות ומדינות מתפתחות דוגמת סין והודו, אשר בוגריהן יוכלו לשמש שגרירי רצון טוב של מדינת ישראל והתעשייה שלה במדינות מוצאם.

בתמונה: פרופסור ארנון בנטור