ועידת ההיי-טק המרכזית בישראל בבנייני האומה בירושלים: פאנל בנושא “מאקדמיה למנהיגות בתעשייה – מושב מנכ”לים בוגרי הטכניון” בהנחיית נשיא הטכניון פרופ’ פרץ לביא

9זהר זיסאפל: “המהנדסים הישראלים הם הטובים בעולם”

נשיא הטכניון, פרופ’ פרץ לביא, אירח פאנל בנושא “מאקדמיה למנהיגות בתעשייה – מושב מנכ”לים בוגרי הטכניון” בהשתתפות נשיא “אינטל ישראל” שמואל (מולי) אדן, מנכ”ל “מלאנוקס” אייל וולדמן ונשיא “רד תקשורת מחשבים” זהר זיסאפל. הפאנל נערך במסגרת וועידת ההיי-טק המרכזית של ישראל, בהובלת האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות IATI, ועסק בין היתר באיכות המהנדסים הישראלים לעומת עמיתיהם ברחבי העולם, הובלת בוגרי הטכניון את תעשיית ההיי-טק הישראלית, והקמת מרכז מחקר הנדסי-מדעי-יישומי בניו יורק, עם אוניברסיטת קורנל.

מנכ”ל “מלאנוקס”, אייל וולדמן, שסיים את לימודיו בטכניון בשנת 1986, התייחס לשאלתו של פרופ’ פרץ לביא, בנוגע לתרומת הטכניון להמשך הקריירה שלו, ואמר כי “הטכניון עיצב את הדרך בה אני חושב. העובדה שהלימודים מחברים בין תיאוריות וניסיון פרקטי הנה משמעותית מאוד להמך הדרך. למהנדסים מהטכניון יש ניסיון ממשי, דבר שמייחד אותם מבוגרי מוסדות אחרים”.

נשיא “אינטל ישראל”, שמואל (מולי) אדן,  התייחס לסוגיית איכות המהנדסים הישראלים, ואמר  כי התרבות הישראלית יוצרת מהנדסים שמוכנים לקחת סיכונים ולעמוד מול אתגרים: “מניסיוני באינטל, יש קורלציה גבוהה בין מנהלים בכירים לאנשים ששירתו בתפקידי פיקוד וקצונה בצבא. לצד זאת, התרבות הישראלית היא תרבות של הטלת ספק בסמכות וקושי עם היררכיה, מה שהופך את המהנדסים הישראלים למובילים בהקמת סטארט אפים מצליחים”.

נשיא “רד תקשורת מחשבים”, זהר זיסאפל, אמר כי המהנדסים הישראלים הם הטובים בעולם, אך העובדה שישראל מצטיינת בהקמת סטארט-אפים, ולא חברות גדולות, היא בעייתית: “אנחנו צריכים להשתפר בבנייה של חברות גדולות. בסוף היום, כשאתה מוכר את הסטארט-אפ, אתה מוכר את הבכורה תמורת נזיד עדשים. אם היינו מפתחים חברות גדולות בארץ, התרומה לכלכלה הייתה הרבה יותר משמעותית, הן מבחינת תעסוקה והן מבחינת הרווח של החברה לטווח ארוך”.

פרופ’ פרץ לביא סיפר במהלך הפאנל על שיתוף הפעולה החדש עם אוניברסיטת קורנל בניו יורק, שבחרה בטכניון מתוך עשרות אוניברסיטאות מובילות בעולם להקים ביחד איתה תכנית ייחודית ומשולבת למען קידום תעשיה עתירת ידע בניו יורק: “מכון המחקר החדש ישלב בין אקדמיה לתעשייה. קורנל מתעתדת להשקיע בפרויקט כשני מיליארד דולר, והטכניון יהיה אחראי לבניית תכנית הלימוד האקדמית”.

במהלך הפאנל, הוקרנה ברכתו של ראש עיריית ניו יורק מייקל בלומברג, לרגל מאה שנים להנחת אבן הפינה של הטכניון. בין היתר אמר בלומברג כי הוא נרגש לקראת שיתוף הפעולה בין קורנל לטכניון. בנוסף הוא ציין 11 שנים לפיגוע במגדלי התאומים, והודה לישראל על הסיוע שהגישה לניו יורק בזמ הפיגוע ואחריו.

וועידת ההיי-טק נפתחה אתמול בביקור של עשרות אורחים מהארץ ומחו”ל במעבדות הטכניון, ולאחריו אירוע הוקרה לציון 100 שנים לטכניון. דיוני הוועידה נמשכים במרכז הקונגרסים שבבנייני האומה בירושלים עד יום רביעי, 12.9.

בין הדוברים הבולטים בכנס: נשיא ומנכ”ל eBay, ג’ון דוניהו; נשיא Samsung סמיקונדקטורס, ד”ר נאם סונג וו; מנכ”ל Singtel, אלן ליו; נשיא אינטל ישראל, מולי אדן; נשיא רד, זוהר זיסאפל, נשיא Cadence, לי-בו טאן; מנכ”ל מלאנוקס, אייל וולדמן;  מנכ”ל Y&R, דיוויד סייבל, מנכ”לית בנק לאומי רקפת נוסק עמינח – בנוסף לשורה ארוכה ומפוארת של סגני נשיא בכירים לענייני טכנולוגיה, ומיזוגים ורכישות מהחברות – Microsoft, יבמ, גוגל, eBay, SAP, Citibank, אריקסון, נוקיה סימנס, אלקטל לוסנט, ZTE ועוד.

בתמונה: הפאנל- מימין זהר זיסאפל, שמואל (מולי) אדן, אייל וולדמן ופרופ’ פרץ לביא. קרדיט צילום: חזי חוג’סטה, דוברות הטכניון