סטודנטים מהטכניון זכו במקום הראשון באזור המזרח התיכון ואפריקה בתחרות הפרסום הדיגיטלי של גוגל

4צוות של שלושה סטודנטים מהטכניון זכה במקום הראשון באזור המזרח התיכון ואפריקה, בתחרות Google Online Marketing Challenge. השלושה – אלכס ז’יטניצקי, סטודנט להנדסת תעשיה וניהול,  אושרי רוזנהק, סטודנט לאווירונאוטיקה ובוריס פרידמן, סטודנט לפיזיקה, והמנחה פרופ’ משנה שרית מולדובן מהפקולטה להנדסת תעשיה וניהול – קידמו במשך שלושה שבועות את פרויקט החונכות פר”ח ע”י פרסום דיגיטלי באמצעות Google AdWords. במהלך הפעילות השיגו חשיפה רחבה לעמותה, ותרמו לצירוף של יותר מ-150 מתנדבים חדשים לארגון.

בתחרות, המתקיימת זו הפעם החמישית, לקחו חלק 11,000 סטודנטים מ-86 מדינות ברחבי העולם, בחלוקה לאזורים: אסיה, אמריקה, אירופה, המזרח התיכון ואפריקה. הזוכים במקום הראשון העולמי בתחרות הם סטודנטים מבית הספר לכלכלה של וורשה, פולין, שפרסמו את חברת Rowery Embassy, המתמחה באופניי קרוזר. בישראל השתתפו בתחרות עוד 21 קבוצות מלבד צוות הטכניון.

במסגרת התחרות כל צוות, שכלל עד ששה סטודנטים, קיבל תקציב של 250 דולר לפרסום של עסק או ארגון ללא כוונת רווח ב-Google AdWords, למשך שלושה שבועות.

פרופ’ משנה שרית מולדובן מספרת: “מתוקף עיסוקי בתחום השיווק אני מכירה את התחרות, אך עד לשנה זו אף סטודנט לא פנה אליי בנושא. השנה, אלכס, שעובד כעוזר המחקר שלי, ביקש שאנחה אותו ואת הצוות וכמובן ששמחתי לעשות זאת. בתור התחלה הפניתי אותם למאמר אקדמי שעסק בנושא קידום עסקים בגוגל, שממנו יוכלו ללמוד ולהסיק מסקנות לגבי דרך העבודה בקמפיין שלהם”.

אלכס ז’יטניצקי מספר: “כשחשבנו על עסק שאנחנו יכולים לעבוד איתו חיפשנו היבט של תרומה לקהילה, ופר”ח הוא הארגון הראשון שעלה בדעתנו, כאשר המטרה שלנו הייתה לגייס סטודנטים שייקחו חלק בתוכנית. בניסוח המודעות הסתמכנו על מסקנות כותבי המאמר שקיבלנו מפרופ’ מולדובן- שעיקרן הוא שכאשר מילת החיפוש מראות על עניין קודם בנושא, מודעות בעלות ניסוח אסרטיבי הינן אפקטיביות יותר, וכאשר מילות החיפוש כלליות יותר, עדיף להשתמש בניסוח נייטרלי. לכן, במילות חיפוש ספציפיות כמו “מלגות” או “התנדבות” השתמשנו בניסוחים אסרטיביים, ובמילים כלליות יותר, כמו שמות של אוניברסיטאות- בנסוחים נייטרליים”.

שלושת הסטודנטים ופרופ’ מולדובן זכו בטיסה למשרדי גוגל בלונדון- שם יציגו את אסטרטגית הפרסום שלהם.

בתמונה: “הצוות הזוכה”- מימין לשמאל: בוריס פרידמן, אושרי רוזנהק ואלכס ז’יטניצקי. צילום: דוברות הטכניון