זינוק לטכניון בדירוג שנחאי – מקום 78 בעולם

בכימיה הייתה ה”קפיצה” המשמעותית ביותר – מקום 29 בעולם; בתחום ההנדסה – מקום 42 ובמדעי המחשב עומד הטכניון במקום ה-18 בעולם, לפני כל האוניברסיטאות האירופיות

הטכניון זינק למקום ה-78 בעולם בדירוג שנחאי, הדירוג האמין והמקיף ביותר בעולם, אשר פורסם אמש. בשנה שעברה היה הטכניון בין המקומות 101-150. בתחום מדעי הטבע זינק הטכניון למקום ה-39 בעולם (לעומת מקום 51-75 בשנה שעברה), בתחום ההנדסה הוא שמר על מקום 42 בעולם, במדעי המחשב הוא הגיע למקום ה-18 בעולם ולפני כל האוניברסיטאות האירופאיות (לעומת מקום 15 בשנה שעברה)  ובכימיה זינק הטכניון למקום ה-29 בעולם (לעומת 51-75 בשנה שעברה), בין השאר הודות לזכייתו של פרופסור מחקר דן שכטמן בפרס נובל בכימיה.

נשיא הטכניון, פרופסור פרץ לביא, אמר כי זוהי תוצאה של שנה רבת הישגים לטכניון, שבמרוצתה קיבל פרופסור מחקר דן שכטמן פרס נובל בכימיה, הטכניון זכה ביחד עם אוניברסיטת קורנל במכרז העיר ניו יורק להקמת מכון מחקר הנדסי-מדעי-יישומי בעיר ובמשאל מקיף של “ביזנס אינסיידר” ניצב הטכניון במקום ה-25 בעולם בין האוניברסיטאות ההנדסיות. “הישגים אלה נובעים ממצויינותו חסרת הפשרות של הטכניון, שחגג השנה 100 שנים להנחת אבן הפינה לבניינו ההסטורי בהדר הכרמל”, הדגיש. “חברי הסגל, החוקרים והעובדים המצויינים שלנו ימשיכו להכשיר ולטפח את הסטודנטים בטכניון, דור העתיד של ישראל, מדינת ההי-טק”.

דירוג שנחאי החל בשנת 2003 ונועד לשפר את רמת האוניברסיטאות הסיניות, תוך השוואתן ל-500 אוניברסיטאות מובילות בעולם. הדירוג מתבסס על קריטריונים אובייקטיבים ונתונים רבים. בין הקריטריונים – מספר הזוכים בפרס נובל ופרסים יוקרתיים אחרים, מספר המאמרים המדעיים שפורסמו בכתבי העת המובילים – Nature ו-Science וביצועים אחרים יחסית לגודלה של האוניברסיטה. המחקר הסיני היסודי מקיף 1000 אוניברסיטאות, שמתוכן נבחרות 500 האוניברסיטאות המובילות.

את רשימת 500 האוניברסיטאות המובילות בעולם פותחות שוב האוניברסיטאות האמריקניות – הארוורד, סטנפורד, MIT וברקלי.