בפתיחת מושב חבר הנאמנים (הקורטוריון): תרומות בסך 50 מיליון דולר לטכניון

61מחר תיפתח תערוכת התכשיטים של פרופסור דן שכטמן “עדי לרעייתי” וביום רביעי ינסו 14 צוותים “לירות” אבן פינה מגובה של שלושים מטרים, בתחרות “טכנוראש” המסורתית; אייבי ג’וזף כהן תישא את הרצאת הנעילה במסגרת סידרת ההרצאות לזכרו של יצחק מודעי ז”ל

נשיא הטכניון, פרופסור פרץ לביא, דיווח לחברי הקורטוריון (חבר הנאמנים) על גיוס של 50 מיליון דולר, כתרומות לטכניון. עשרה מיליון דולר מסכום זה הגיעו לאחר היוודע דבר הזכייה ביחד עם אוניברסיטת קורנל, במכרז עירית ניו יורק להקמת מרכז מחקר הנדסי-מדעי יישומי בעיר.

“מגמה חדשה מסתמנת בגיוס התרומות באקדמיה”, אמר פרופסור לביא. “מדובר בתרומות משותפות לפרוייקטים משותפים של כמה אוניברסיטאות. כך, למשל, הגיעו תרומות למחקר משותף לטכניון עם אוניברסיטת בן גוריון בתחום האנרגיה, ולשני מחקרים משותפים עם מכון ויצמן בתחומי חקר המוח ואנרגיה סולארית”.

עוד דיווח נשיא הטכניון על גיוס חסר תקדים של 30 חברי סגל חדשים. “זו השנה השניה ברציפות שמספר חברי הסגל החדשים עולה על זה של הפורשים, ואני מקווה שמגמה זו תימשך”, אמר. “הטכניון עושה מאמצים רבים להחזיר מוחות לארץ”. הוא דיווח למאות חברי הקורטוריון מהארץ ומהעולם על הסכם שחתם הטכניון עם אוניברסיטת MIT, ולפיו יגיעו בוגרי טכניון לבתר דוקטוראט ב-MIT ובסיומו יחזרו כחברי סגל לטכניון.

להערכת נשיא הטכניון, שנת 2012 תהיה שנת שיא בהכנסות המוסד ממכירת ידע.

בין האירועים הבולטים של מושב הקורטוריון: פתיחת תערוכת התכשיטים של חתן פרס נובל בכימיה, פרופסור מחקר דן שכטמן (“עדי לרעיתי”) – יום שני, 11 ביוני, בשעה 10.00 בבנין אולמן; תחרות “טכנוראש” (הטלת “אבן פינה” מגובה של 30 מטרים לעבר מטרה על הקרקע – לציון מאה שנים לטכניון) והרצאתה של אייבי ג’וזף כהן במסגרת סידרת ההרצאות לזכרו של יצחק מודעי ז”ל (שני האירועים האחרונים יתקיימו ביום רביעי, 13 ביוני).

בתמונה: נשיא הטכניון, פרופסור פרץ לביא (מימין) עם מנכ”ל מיקרוסופט ישראל, דני ימין (משמאל) – בפתיחת מושב הקורטוריון. צילם: יואב בכר, דוברות הטכניון