גוגל תספק למיזם קורנל-טכניון (CornellNYC) שטח-משרדים חינם במשך חמש שנים: לדברי המנכ”ל לארי פייג’, אחד המניעים בהחלטה הוא מחויבותה של גוגל לטיפוח כישרון הנדסי בניו יורק

מנכ”ל גוגל לארי פייג’ הכריז היום כי גוגל תקצה כ-2,000 מ”ר ממשרדי החברה בניו יורק למיזם קורנל-טכניון (CornellNYC), עד שהאוניברסיטה תשלים את בניין הקמפוס ברוזוולט איילנד. הוא דיבר במסיבת עיתונאים שהתקיימה בגוגל ניו יורק יחד עם ראש עיריית ניו יורק מייקל בלומברג, נשיא בלומברג דייוויד סקורטון ונציג הטכניון חיים גוטסמן. השטח האמור יאפשר לקורנל לייצר נוכחות בניו יורק בקרבת חברות ההיי-טק והיזמים שאיתם היא תשתף פעולה. ההסכמה האמורה מייצגת את מחויבותם של גוגל, קורנל, הטכניון והעיר ניו יורק לחינוך ולפיתוח הכישורים הטכנולוגיים בעיר.

גוגל תספק לקורנל בתחילה 2,040 מ”ר של משרדים ב-1 ביולי 2012, ללא עלות, למשך חמש שנים וחצי, או עד להשלמתו של הקמפוס ברוזוולט איילנד – מה שיקרה קודם. בנוסף, קורנל תוכל להתרחב לכ-5,400 מ”ר במשך חמש שנים, במקביל לבניית הנוכחות בעיר ניו יורק.

“אני מצפה בכליון עיניים לפריצות דרך במדע ובהנדסה, שכן הטכנולוגיה הניעה רבות מההתפתחויות שהאנושות השיגה,” אמר מנכ”ל גוגל לארי פייג’. “עם זאת, עדיין אין לנו מספיק אנשים העובדים בתחומים אלו. זו הסיבה שאני שמח מאוד שגוגל מספקת לקורנל את שטחי המשרדים שיאפשרו לה ‘להרים’ את האוניברסיט ההנדסית החדשה שלה, ו’לרוץ’ בעיר ניו יורק.”

“בקרוב נגלה מה קורה כשאתה מתחתן עם אחת החברות החדשניות בעולם, באחד המיזמים הכלכליים החדשניים ביותר שהעיר לקחה על עצמה,” אמר ראש העירייה בלומברג. “כשחשבנו לראשונה על מיזם המדעים הישומיים, קיווינו כי המוסד שיזכה להקים אותו יקיים קשרים הדוקים עם מגזר ההיי-טק, אבל הסינרגיה עם גוגל חורגת מכל מה שיכולנו לדמיין. CornellNYC עתיד להשתלב באופן מלא בתעשיית ההיי-טק התוססת של העיר, ותמיכתה של גוגל היא הבעת אמון נוספת וכבירה בתעשייה זו. עד לפני שנים ספורות, מגזר ההיי-טק בניו יורק היה כמעט שקוף, ואילו עכשיו הוא מייצר משרות והופך לשחקן מרכזי בכלכלתנו המגוונת.”

“אנו גאים להשיק את CornellNYC במה שהופך למרכז ההיי-טק העולמי,” אמר נשיא קורנל דייוויד סקורטון. “הרכיב שחסר עד כה הוא צינור שיזרים כשרונות היי-טק מבריקים, וזה מה שהקמפוס החדש יספק. בהסתמך על חזונו של ראש העירייה בלומברג אנו יוצרים מודל אקדמי חדש ההולם את הזמן, המקום והתעשייה הללו. המפתח הוא מחויבות בין גורמים מובילים בעולם – מוסדות אקדמיים, חברות ומשקיעים בשלב מוקדם – שישמשו זרזי חדשנות. זו הסיבה שאנו בונים על רוזוולט איילנד, וזה מה שיקרה כאן החל מהסתיו הקרוב הודות לגוגל.”

“אנו מאושרים להשיק את התוכניות המלהיבות שלנו עם אוניברסיטת קורנל בבניין גוגל. החלל הזה מספק לנו סביבה אופטימלית לחינוך ולטיפוח כישורים טכנולוגיים. זהו צעד משמעותי לקראת הגשמת חזונו של ראש העירייה בלומברג: לזרוע את העיר ביזמים ובסטארט-אפים. אנחנו בטכניון סמוכים ובטוחים ששותפותנו האקדמית עם אוניברסיטת קורנל תסייע לעיר לבנות את המערכת האקולוגית הזאת, ולדחוף קדימה את המגזר הזה בכלכלת העיר,” אמר נשיא הטכניון פרץ לביא.