“טכנוראש” 2012 בסימן 100 שנה להנחת אבן הפינה לטכניון – “אבן פינה” במשקל 300 גרם תשוחרר מגובה רב ותפגע במטרה על הקרקע

46תחרות “טכנוראש” המסורתית תעמוד השנה בסימן 100 שנה להנחת אבן הפינה לבנין ההסטורי של הטכניון. על המתחרים יהיה לשחרר מגובה רב “אבן פינה” במשקל של 300 גרם, שתצטרך לפגוע במטרה שעל הקרקע. בהמשך יטפס המתקן ממנו שוחררה “אבן הפינה” לגובה של 30 מטרים נוספים, ויצטרך לגרום שם להפעלת מתקן חשמלי. על המשתתפים בתחרות נאסר להשתמש במקור אנרגיה כימי או חשמלי.

המתחרים יקבלו ציון על הגובה המקסימלי אליו הצליח להגיע המתקן שבנו (אורך החבל הוא 60 מטרים ותינתן נקודה אחת על כל מטר שהמתקן הצליח להתקדם), על מרחק פגיעת “אבן הפינה” מהמטרה, על יצירתיות בעיצוב ותכן המתקן, מראה אסתטי, צבעוניות ואפקטים מיוחדים.

התחרות תתקיים בחודש יוני והזוכים יקבלו פרסים יקרי ערך – עשרת אלפים שקלים למקום הראשון, חמשת אלפים שקלים למקום השני ו-3000 אלפים שקלים למקום השלישי.

תחרות “טכנוראש” נערכת בטכניון לזכרו של ההוגה והמייסד שלה, ניב-יה דורבן ז”ל. ניב-יה, סטודנט ובוגר מצטיין של הטכניון, היה קצין בצה”ל כאשר נרצח על ידי שודד ברחוב שקט בתל אביב בחודש מארס 2003. התחרות והפרסים ממומנים על ידי ד”ר רוברט שילמן (“ד”ר בוב” בפי כל), שהשתלם בטכניון.