תחרות הרובוטיקה הבינלאומית השלישית Robotraffic להקניית הרגלי נהיגה בטוחה וזהירות בדרכים תתקיים בטכניון

ארגון World ORT קדימה מדע והמרכז לרובוטיקה ע”ש לאומי בטכניון חברו יחד כדי לקיים את התחרות שבה ישתתפו כ-50 קבוצות תלמידים מהארץ ומחו”ל

ארגון World ORT קדימה מדע והמרכז לרובוטיקה ע”ש לאומי, בפקולטה להנדסת מכונות בטכניון, יקיימו את תחרות הרובוטיקה הבינלאומית השלישית Robotraffic להקניית הרגלי נהיגה בטוחה וזהירות בדרכים. בתחרות הבינלאומית ישתתפו כ-50 קבוצות תלמידים (כיתות ד’-יב), מהן שמונה קבוצות מבתי הספר של World ORT במדינות ברית המועצות לשעבר (מאוקראינה, ליטא, מולדובה ורוסיה).

מאחורי התחרות עומדת היוזמה להפחית את מעורבותם של נהגים צעירים בתאונות דרכים. בתחרות זו משתתפים רובוטים ניידים קטנים דמויי רכב, המופעלים במצבים המדמים את ההתרחשות בכבישים. “רובוטראפיק” היא תחרות ייחודית ברובוטיקה, שמטרתה רכישת ידע ומיומנויות הקשורים לנהיגה בטוחה. לצורך התחרות פותחו “כבישים בטוחים” המכילים חיישנים אשר יוצרים קשר עם המכוניות (רובוטים)  בכבישים. אלה מספקים תגובה אוטומטית של הרכב לאותות, רמזורים, מכשולים, תמרורים ועוד.

המטרות המרכזיות של התחרות: היכרות עם חוקי נהיגה, רכישת הרגלים של התנהגות נכונה בנהיגה, הקניית גישה חיובית לנהיגה זהירה ובטוחה, הבנת מגבלות הרכב בזמן נהיגה, פיתוח כבישים חכמים בעלי חיישנים במטרה להפחית את מספר תאונות הדרכים ופיתוח מערכות רובוטיות ברמה גבוהה לצרכי נהיגה בטוחה. בזמן התחרות הרובוטים נעים בצורה אוטומטית, תוך הקפדה על מניעת תאונות ושמירה על חוקי התנועה. זירת התחרות היא דגם של כביש עם צמתים, רמזורים, תמרורים ומחסומים.

התחרות תתקיים ביום חמישי ה-15 למרץ 2012 בשעה 12:00 באודיטוריום ע”ש צ’רצ’יל, קריית הטכניון, חיפה. כתבים וצלמים מוזמנים.