90 הרצאות ומאות משתתפים בכנס הישראלי השנתי למדעי התעופה והחלל שייערך בסוף החודש

הכנס הישראלי השנתי ה-52 למדעי התעופה והחלל יתקיים השנה ב- 29 בפברואר ו-1 במרץ.  כבעבר, יומו הראשון של הכנס יהיה במלון דן פנורמה בתל אביב ויומו השני בקרית הטכניון בחיפה.  תוכנית הכנס כוללת כ- 90 הרצאות וביניהן הרצאות מוזמנות של מרצים בעלי שם עולמי.  מגוון הנושאים בהם יעסוק הכנס רחב, החל מתצורות חדשניות למטוסים מאוישים ולא מאוישים, דרך עבודות מחקר בסיסיות במכניקה של זורמים, דינמיקה של מבנים, ניווט והנחיה של טילים, בעירה ושריפה ועד לבקרת המצב הזוויתי של חלליות.

את הכנס יפתח פרופ’ דן גבעולי, מהפקולטה להנדסת אווירונאוטיקה וחלל בטכניון, יו”ר הועדה המארגנת של הכנס.  בהמשך תינתן הרצאה מוזמנת ע”ש פרופ’ מ. חנין ז”ל, ע”י פרופ’ ב. צין, מאוניברסיטת ג’ורג’יה-טק בארה”ב, בנושא תאי שריפה “נבונים” במנועי כלי טיס. הרצאה נוספת תינתן ע”י פרופ’ ד. אינמן מאוניברסיטת מישיגן בארה”ב, בנושא חומרים “נבונים” ליישומים תעופתיים.  בהמשך, תינתן הרצאה של מר א. ברוט מהתעשייה האווירית, בנושא שיטות להבטחת שלמות מבנים תעופתיים לאורך זמן.

את יומו השני של הכנס תפתח הרצאתה של פרופ’ ק. אמון מאוניברסיטת טורונטו בקנדה, בנושא אנליזות מעבר חום מרובות סקאלות.  הרצאה אחרת תינתן ע”י פרופ’ א. קרוי מאוניברסיטת סטנפורד בארה”ב בנושא תצורות למטוסים עתידיים, וימשיך מר משה עטר מתעשייה אווירית  בנושא שיקולים בתכנון מערכות בקרת טיסה FBW למטוסים.   את מושבי הבוקר יסגור דיון בנושא “יישומים אזרחיים למטוסים ללא טייס” בהנחיית מר ב. דוידור מרשות התעופה האזרחית הישראלית, ובהשתתפות נציגי התעשיות המובילות בארץ בתחום זה. הקהל יוכל לשאול שאלות.

את הכנס יכבדו בנוכחותם מרצים בעלי שם מחו”ל. כך למשל, פרופ’ ג. גינסברג מג’ורג’יה-טק יתן הרצאה באוירו-אקוסטיקה, ופרופ’ פ. פרידמן מאוניברסיטת מישיגן ירצה בנושא אוירו-אלסטיות.

הכנס גם יארח את תחרות פרויקטי הסטודנטים, הכוללת השנה ארבעה צוותים, אשר יציגו את פרויקטי הגמר השנתיים המסכמים את הלימודים, תוך הדגשת נושאים חדשניים וגישה מערכתית בהנדסת אוירונוטיקה וחלל.