ראשי חברות התשתית העניקו יותר ממאה מלגות בטכניון

3414 חברות מתחומי ההנדסה האזרחית והסביבתית השתתפו בפרוייקט

ראשי חברות התשתית הלאומית, מקורות-חברת המים הלאומית, החברה הלאומית לדרכים וחברת נמלי ישראל, העניקו יותר ממאה מלגות קיום ושכר לימוד לסטודנטים בפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית בטכניון. המלגות הוענקו במסגרת תוכניות “קרן שביט”, “עתידים לתשתיות” ו”קשר לענף הבניה”, בשיתוף ותמיכת 34 חברות פרטיות וציבוריות, מהמובילות בתחומי ההנדסה האזרחית והסביבתית, אשר מהוות את הגרעין העיקרי לתמיכה במלגות. טקס המלגות השנתי הינו גולת הכותרת של פעילות הפקולטה לקידום ה”הון האנושי” ההנדסי בענף הבניה והתשתיות. המלגות ניתנות במסגרת שתי תוכניות: “קשר לענף הבניה”, המיועדת לסטודנטים מצטיינים ו”עתידים לתשתיות” המיועדת לסטודנטים מהפריפריה. תוכניות אלו נתמכות על-ידי “קרן שביט”, עמותת “ידידי עתידים” והחברות השותפות.

התוכניות מעניקות לסטודנטים מלגת קיום חודשית, שכר לימוד, מחשב נייד ובנוסף – יוצרות קשר מקצועי בינם ובין החברה המאמצת, התורמת את המלגה. מטרת הקשר היא להקנות לסטודנט התנסות מקצועית במהלך לימודיו תוך כדי חניכה מקצועית וליווי אישי מטעם החברה. בתום תקופת החניכה והלימודים מתחיל הסטודנט את הקריירה המקצועית שלו עם ניסיון מוכח וחשיפה מעשית, בנוסף להכשרתו האקדמאית.

את הטקס הנחה פרופסור ארנון בנטור, הדיקן היוצא של הפקולטה, אשר יזם והקים את מפעל המלגות בשנת 2006. הוא ציין בדבריו את חשיבות הקשר בין חינוך לצמיחה. עוד אמר כי במסגרת תוכנית המלגות גויסה תעשיית הבנייה והתשתיות בישראל למערך כולל ומרשים שהיקפו כשלושה מליון ₪ בשנה, תוך תקווה שבעתיד מספר המלגאים ילך ויגדל. היה זה חלק ממהלך להעצים את הפקולטה ולענות על צרכי המשק אשר במסגרתו הוגדל מספר הסטודנטים בפקולטה מכ-750 לכ-1250, תוך העלאה משמעותית בסכם הכניסה. הנוכחות בטכס של כל ראשי חברות התשתית הלאומיות, אשר מתניעות פרויקטים של כ-100 מיליארד ₪ בשנים הקרובות היא עדות למרכזיות ולעוצמה של הפקולטה. פרופסור בנטור הדגיש גם את פריצות הדרך של הפקולטה להגיע למגוון רחב של סטודנטים וציין את הפעילות החלוצית שלה בהקמת בית ספר בינלאומי להנדסה בטכניון אשר בו לומדים בתוכנית באנגלית סטודנטים מכל רחבי העולם ובהם נציגות מכובדת למדינות כדוגמת הודו וסין. “זו עדות לגלובליזציה של ענף הבניין והתשתיות ולמעמד הבינלאומי של הפקולטה”, אמר.

נשיא הטכניון, פרופסור פרץ לביא, אמר כי הסטודנטים המלגאים הם אשר ייקחו חלק בתכנון המערכות העתידיות אשר יפותחו במכון המחקר.

 בתמונה: פרופסור בנטור (משמאל) מקבל אות הוקרה מיו”ר “מקורות”, אלכס ויזניצ’ר. צילום: דוברות הטכניון

החברות השותפות:

אלקטרה בנייה בע”מ

אקוויז – טכנולוגיות מים חכמות בע”מ

אקרשטיין תעשיות בע”מ

בן-דוד הנדסה בע”מ

גיאו-פוינט מקבוצת אופק צילומי אויר

גילי ויואל עזריה בע”מ – ע”ש דוד עזריה ז”ל

דנה הנדסה בע”מ

דניה סיבוס בע”מ

החברה הלאומית לדרכים בישראל בע”מ

המרכז לניהול ובקרת תנועה – המכון לחקר התחבורה – טכניון

המרכז למיפוי ישראל

ולפמן תעשיות בע”מ

חנ”י – חברת נמלי ישראל

ינון – תכנון, ייעוץ ומחקר בע”מ

כלל מוצרי בטון בע”מ

מינהל מקרקעי ישראל

מקורות – חברת המים הלאומית

נשר – מפעלי מלט ישראליים בע”מ

סולל בונה – חטיבת הכבישים והתשתיות בע”מ

פלסן – סאסא בע”מ

קבוצת א. דורי בע”מ

קבוצת אורון אחזקות והשקעות בע”מ – ע”ש דוד עזריה ז”ל

קבוצת עפיפי – חברות תחבורה ותיירות

קל בנין בע”מ

קרן ע”ש רחל ואברהם צבי ברנוביץ ז”ל

קרן ע”ש יוסף אלרואי ז”ל

קרן מלגות לסטודנטים מצטיינים מהמגזר הערבי

קרן שביט

רכבת ישראל

שיכון ובינוי סולל בונה – תשתיות

תהל מהנדסים יועצים בע”מ – ע”ש דן המברג ז”ל   

קרן שביט
הקרן נוסדה בשנת 2004 על-ידי יצחק (אדי) וציפורה שטרייפלר-שביט לזכר הוריהם יונה ולאה שטרייפלר ויוסף וחווה איזנפלד. ייעוד הקרן הוא עידוד סטודנטים מצטיינים שידם אינה משגת ללמוד הנדסה אזרחית וסביבתית וזאת על-ידי הענקת מלגות לכיסוי הוצאות שכר הלימוד והמחייה.