ראש העיר ניו יורק, מייקל בלומברג: “יש לנו זוכים!” הטכניון ואוניברסיטת קורנל זכו בתחרות להקמת מרכז מחקר הנדסי-יישומי בניו יורק

10במסיבת עיתונאים חגיגית ורבת משתתפים, הודיע ראש העיר, מייקל בלומברג, כי “שתי האוניברסיטאות המובילות, הטכניון וקורנל, זכו בתחרות להקמת מרכז מחקר יישומי-הנדסי באי רוזוולט בעיר”.

“היום הזה הוא יום חג ובו אנו מאיצים את כלכלת עירנו”, הוסיף ואמר ראש העיר ניו יורק. “בלב העיר שלנו יוקם מרכז שיביא לנו עוד חברות, עוד משרות, עוד חולמים ועוד יזמים. 20 אלף איש יועסקו בבניית הקמפוס החדש, שיניב להערכתנו 600 חברות חדשות”.

ראש העיר הסביר מדוע נבחרה הצעת הטכניון-קורנל מתוך שבע הצעות שהגיעו לגמר (27 אוניברסיטאות התמודדו על הקמת המרכז הייחודי והיוקרתי):

  1. הצעת טכניון-קורנל הייתה השאפתנית מכולן ודיברה על 2000 סטודנטים מידי שנה שילמדו ב-16 פקולטות, בקמפוס מרהיב ביופיו עם מלון וחממות טכנולוגיות והעיקר – עם תכנית הלימודים הבינתחומית הטובה והחדשנית בארה”ב.
  2. שותפות האמת רבת השנים בין הטכניון לבין קורנל. “הטכניון מביא כח בינלאומי לעירנו, העיר הבינלאומית”, הדגיש מייקל בלומברג. “הוא אחראי להפיכת מדינת ישראל למדינת הזנק עם 121 חברות ישראליות הנסחרות בנאסד”ק (מחציתן הוקמו או מובלות בידי בוגרי הטכניון), עם שלושה תני פרס נובל ועם הישגים רבים נוספים”.
  3. לוח הזמנים האגרסיבי. “הכיתות ייפתחו כבר בשנת 2012, בתוך חודשים ספורים”, הדגיש ראש העיר ניו יורק. “תחילה במבנים קיימים של קורנל ובהמשך במבנים שיוקמו עד 2017”.

נשיא הטכניון, פרופסור פרץ לביא, אמר: “אני עומד כאן לפניכם בהתרגשות ובגאווה. זה עתה חזרתי משטוקהולם, שם קיבל פרופסור דני שכטמן שלנו פרס נובל בכימיה, ואני מתרגש כפי שהתרגשתי שם. כשהרמנו את הכפפה והחלטנו לגשת למכרז חשבנו שניו יורק רחוקה מדי מחיפה אבל לשמחתנו מצאנו בה שותף נפלא – את אויברסיטת קורנל. אנו חוגגים עכשיו 100 שנה להנחת אבן הפינה לטכניון, התמיכה העיקרית באה בזמנו מניו יורק מהנדבן יעקב שיף, ועכשיו אנו באים לעיר זו וסוגרים מעגל של 100 שנה, מעגל של ניו יורק וחיפה, של קורנל והטכניון”.

נשיא קורנל, פרופסור דיוויד סקורטון, אמר כי “בנינו ברית אסטרטגית עם הטכניון, ונגשים בניו יורק את חזון שתי האוניברסיטאות”.

מסיבת העיתונאים החגיגית הועברה בשידור ישיר לטכניון ולקורנל. בטכניון צפו בה חברי ההנהלה, דיקנים, חברי סגל, סטודנטים וחתן פרס נובל ה”טרי”, פרופסור דני שכטמן, שחזר משבדיה היישר לאירוע הדרמטי ששודר מניו יורק.

יו”ר הוועד המנהל של הטכניון, יורם אלסטר, אמר: “אני מברך את הנהלת הטכניון על ההישג המזהיר. אכן, חודש דצמבר 2011 ייזכר בתולדות המוסד כחודש היסטורי”.

 בתמונה: חתן פרס נובל, פרופסור דני שכטמן (משמאל) וסגן נשיא הטכניון לקשרי חוץ ופתוח משאבים, פרופסור בועז גולני (לשמאלו) צופים במסיבת העיתונאים עם ראש העיר ניו יורק. צילום: דוברות הטכניון

קישור למאמר ה”ניו-יורק טיימס” על הפרוייקט