עשרות שגרירים מארצות אירופה בירכו את פרופסור דן שכטמן, חתן פרס נובל בכימיה לשנת 2011 ואיחלו לו הצלחה לקראת יציאתו מחר לשטוקהולם לקבלת הפרס

2עשרות שגרירים מארצות אירופה נפגשו בסוף השבוע שעבר בטכניון עם חתן פרס נובל בכימיה לשנת 2011, פרופסור מחקר דן שכטמן מהפקולטה להנדסת חומרים, בירכו אותו ואיחלו לו הצלחה לקראת יציאתו מחר לשטוקהולם, לקבלת הפרס.

לפרופסור שכטמן ובני משפחתו צפוי שבוע עמוס ואינטנסיבי עם קבלות פנים, הרצאות וסימפוזיונים, ששיאו טקס קבלת הפרס והנשף המפואר שיתקיימו במוצאי שבת, 10 בדצמבר. הקהילה העסקית בשבדיה מגלה ענין רב ב”צד היזמי” של פרופסור שכטמן, אשר פתח בטכניון לפני 25 שנים קורס יזמות והקים דורות של יזמים בוגרי הטכניון. הוא יספר על פעילותו זו בשורת מפגשים עם ראשי המשק והכלכלה בשבדיה. גם נשיא הטכניון, פרופסור פרץ לביא, ירצה בשגרירות ישראל בשבדיה בפני יזמים שבדים על הטכניון, אוניברסיטה מהבודדות בעולם שהשפיעה על כלכלתה של מדינה שלמה.

פרופסור שכטמן ירצה בכמה אוניברסיטאות וימשיך במסע הרצאות באוניברסיטאות ברחבי שבדיה, גם לאחר קבלת הפרס. הוא יקיים שתי מסיבות עיתונאים, יהיה אורח הכבוד בקבלת פנים של השגריר בני דגן, יתארח בבית הרב לארוחת שבת וייפגש עם הקהילה היהודית בשבת בבוקר, שעות ספורות לפני קבלת הפרס. מפגש זה יתקיים מיד לאחר “החזרה הגנרלית”  שבה יתודרכו הזוכים “הטריים” כיצד עליהם להשתחוות בפני המלך קארל גוסטב, בפני עמיתיהם שקיבלו את הפרס היוקרתי בתבל בשנים עברו ולבסוף בפני הקהל הרב שזכה וקיבל כרטיסים לטקס המלכותי המתקיים ברציפות כבר 110 שנים תמימות.

בתמונה: פרופסור שכטמן עם השגרירים האירופים. צילום: יואב בכר, דוברות הטכניון