הטכניון יעניק לראשונה את פרס ינאי ל-14 מרצים הרואים בהוראה שליחות

11גובה פרס ינאי למצויינות בחינוך אקדמי  – 100 אלף שקלים למרצה; נשיא הטכניון: “אמשיך לעשות הכל כדי לשפר את אווירת הלימוד בטכניון ולהפכה לידידותית ונעימה”

הטכניון יעניק ביום רביעי לראשונה את פרס ינאי למצויינות בחינוך אקדמי ל-14 מרצים הרואים בהוראה שליחות. כל מרצה יקבל 100 אלף שקלים, כפרס אישי. נשיא הטכניון, פרופסור פרץ לביא, אמר כי הפרס מחולק במסגרת מאמציו לשפר את אווירת הלימודים בטכניון ולהפכה לידידותית ונעימה.

“רעיון פרס ינאי נולד בפגישתי הראשונה עם משה ינאי, בוגר הפקולטה להנדסת חשמל ויקיר הפקולטה, מחלוצי תחום אחסון מידע במחשבים”, סיפר פרופסור לביא. “משה חלק איתי את חווית הלמידה שלו בטכניון. הוא אמר כי הטכניון צייד אותו בכלים חשובים ויעילים שתרמו רבות להצלחתו המקצועית, שרמת הלימודים הייתה גבוהה מאוד, אבל אין הוא זוכר את תקופת לימודיו בטכניון כנעימה. אמרתי לו כי לטכניון יש שני פנים שונים זה מזה. מחד – זהו מוסד מעולה הנמנה עם המובילים בעולם בתחומו ומאידך יש לו פן פחות מלבב: הוא נתפס על ידי הסטודנטים כמוסד תובעני שאינו ידידותי לסטודנט. סיפרתי לו כי עם כניסתי לתפקידי כנשיא הטכניון, הצהרתי כי אעשה כל שביכולתי כדי לשפר את אווירת הלימוד בטכניון. כך נולד הרעיון לפרס ינאי”.

14 זוכי הפרס נבחרו על ידי ועדה בראשות המשנה לנשיא הטכניון לעניינים אקדמיים, פרופסור משה סידי. ישבו בה סטודנטים, חברי סגל ומומחים לחינוך, שביחד העריכו את הישגי ההוראה והיחס לסטודנטים של כל מועמד ומועמד על פי עדויות סטודנטים, מכתבי המלצה של עמיתים ונייר העמדה של המועמדים שבו נתנו ביטוי לגישתם החינוכית והשיטות בהן נקטו כדי להפוך את ההוראה למאתגרת ואת חווית הלימוד למהנה.

“פרס ינאי, שיחולק מעתה מידי שנה, מאפשר לנו להציב את הזוכים בראש המחנה כמודל לחיקוי”, הדגיש פרופסור לביא. “אין לי ספק כי הפרס יתרום לשיפור ההוראה ואווירת הלימוד בטכניון”.

בתמונה: משה ינאי (מימין) מקבל את אות יקיר הפקולטה מידי דיקן הפקולטה להנדסת חשמל בטכניון, פרופסור אדם שורץ. צילום: דוברות הטכניון