הפקולטה לרפואה של הטכניון, המרכז הרפואי רמב”ם והאוניברסיטה לרפואה של דרום קרולינה ישתפו פעולה בחקר תאי גזע

הפקולטה לרפואה של הטכניון, המרכז הרפואי רמב”ם והאוניברסיטה לרפואה של דרום קרולינה ישתפו פעולה בחקר תאי גזע. פרופסור אליעזר שלו, דיקן הפקולטה לרפואה ע”ש רפפורט, פרופסור ריי גרינברג נשיא האוניברסיטה האמריקנית ופרופסור רפי ביאר, מנהל המרכז הרפואי רמב”ם, חתמו על מזכר הבנות להמשך שיתוף הפעולה בין האוניברסיטה הרפואית לבין הפקולטה לרפואה של הטכניון ורמב”ם.

“דמיינו לכם יום שבו רופאים יוכלו להשתמש בתאי עור של מטופל כדי להחיות לבבות ישנים, להצמיח שסתום-לב חדש או לשקם לב הסובל מבעיות קצב בלי צורך בקוצב לב. היום הזה קרוב מכפי שאתם מדמיינים”, אמרו בטקס החתימה.

מדענים וחוקרים מרחבי העולם התקבצו בבניין החדש של ביו-הנדסה באוניברסיטה לרפואה בדרום קרוליינה (MUSC), לציון הכנס הבינלאומי הראשון בנושא שיקום רקמות קרדיו-וסקולריות. הכנס מציין את תחילתו של שיתוף פעולה מחקרי רחב וארוך טווח בין מדענים בישראל ובארה”ב, שמטרתו לקדם פריצות דרך מדעיות במחקר בתאי גזע. כמה מהחידושים שבהם יתמקד שיתוף הפעולה הם:

– יצירת רקמות חדשות של עור, שריר ואברים אחרים, שיחליפו את הרקמות שניזוקו.

– שיקום קצב הלב התקין בלי צורך בקוצב לב מכני.

– החלפת רקמות שניזוקו בהתקף לב.

– תיקון עורקים שנחלשו, ומניעת מפרצת.

בשיתוף פעולה זה ירחיבו מדענים אמריקאים וישראלים את האפשרות למימון מארגון הבריאות האמריקני ויאיצו את ההתפתחות של שיטות טיפול שיירשמו כפטנט וייושמו לכדי מוצרים מסחריים. בהתאם לתנאי השותפות יתקיים שיתוף מידע דו צדדי באמצעות פרופסורים אורחים, שנות שבתון ובקשות למענקים משותפים, תוכניות לימוד משותפות, פרוייקטי מחקר משותפים וכנס שנתי שבו יוצגו הממצאים וייבחנו.