הטכניון חגג נובל עם פרופסור דני שכטמן נשיא הטכניון: האמת המדעית ניצחה

105בית הטכניון חגג בסוף השבוע שעבר עם חתן פרס נובל, פרופסור מחקר דני שכטמן, היוצא בשבוע הבא לשטוקהולם לקבלת הפרס היוקרתי. “השמחה שלנו אינה רק על שעוד אחד משלנו זכה בפרס היוקרתי בתבל, אלא על שהאמת המדעית ניצחה”, אמר נשיא הטכניון, פרופסור פרץ לביא.

גם שגרירת שבדיה בישראל, אלינור המרשלד, התיחסה בדבריה לעמידתו העיקשת של פרופסור שכטמן על הגילוי שלו, שנים רבות נגד דעתה של הקהילה המדעית כולה. “אנו מעריכים לא רק את הגילוי של הגביש הקוואזי-מחזורי, אלא את דרכך המדעית”, אמרה לחתן הפרס.

ראש העיר חיפה, עו”ד יונה יהב, העניק לפרופסור שכטמן אזרחות כבוד של העיר. “הבשורה הטובה היא שההחלטה התקבלה פה אחד במועצת העיר. הבשורה הפחות טובה היא שהחלטנו לא לפטור אותך מתשלום ארנונה”, אמר לקול צחוקו של הקהל.

חתן פרס נובל בכימיה לשנת 2004, פרופסור מחקר אהרן צ’חנובר מהפקולטה לרפואה ע”ש רפפורט בטכניון, אמר לפרופסור דני שכטמן: “ברוך הבא למועדון. אתה מצטרף היום לחבורה יוצאת מן הכלל”. אשר לקבלת הפרס בכימיה על ידי ארבעה מדענים ישראלים עד כה (הפרופסורים אברהם הרשקו, עדה יונת, דני שכטמן והוא עצמו), אמר פרופסור צ’חנובר: “כימיה היום היא מושג הרבה יותר רחב מאותו מושג צר שנהגנו להכיר עד כה”.

פרופסור שכטמן הודה לקהל הרב: “בדרך כלל איני מתרגש”, אמר. “הערב אני נרגש. אני חש בהרבה פירגון. אני מרגיש טוב ליד הדוכן הזה. כאן התחלתי ללמד את קורס היזמות לפני 25 שנים, כדי לעודד את היזמות הטכנולוגית במדינת ישראל. אני ציוני ורוצה שיהיה טוב לחיות בארץ הזו. אני קורא מכאן לחינוך טוב לכולם, כי בלי חינוך טוב לא תהיה לנו תקומה”.

הוא גילה כי החליט עם ראש העיר יונה יהב לקדם יוזמה לחינוך מדעי לילדי הגנים בחיפה. “אעשה כמיטב יכולתי לקידום החינוך במדינת ישראל”, הבטיח.

הנחה את הטקס דיקן הפקולטה להנדסת חומרים בטכניון, פרופסור ויין קפלן.

בתמונה: פרופסור שכטמן מודה למברכיו. משמאלו – פרופסור פרץ לביא, נשיא הטכניון. צילום: שלמה שהם, דוברות הטכניון.