הטכניון ואוניברסיטת מונאש באוסטרליה פתחו בסדרת הרצאות הדדית באמצעות ציוד מולטימדיה מתקדם

99הטכניון ואוניברסיטת מונאש באוסטרליה פתחו בסידרת הרצאות הדדית, המתאפשרת בעקבות התקנת ציוד מולטימדיה מתקדם על ידי חברת TNN  טלקום. אוניברסיטת מונאש היא הגדולה ביותר בחצי הכדור הדרומי.

מערך המולטימדיה המשוכלל הוקם בחדר הרצאות בפקולטה להנדסת תעשיה וניהול, בתרומת ידידי הטכניון באוסטרליה. סידרת ההרצאות תתמקד בהנדסת חומרים ושימושיהם באווירונוטיקה ובהנדסת מערכות ומערכות מידע.

עם פתיחת שנת הלימודים ניתנה ההרצאה הראשונה על ידי פרופסור דב דורי, בנושא מידול קונספטואלי ושליטה בסיבוכיות של מערכות. המרצה עמד מול כיתתו ועל מסכים מולו ראה את הכיתה באוסטרליה. הן הסטודנטים הישראלים והן האוסטרלים ראו אותו עומד ומרצה מולם והאינטראקציה התנהלה כמו בכיתה רגילה שכל הסטודנטים נוכחים בה. איכות הקול והתמונה היו מעולים. המערכת שהותקנה כוללת מערכת וידאו דיגיטלית, מערכת שמע משוכללת ומערכת תצוגות דיגיטלית. על דוכן המרצים מותקן מסך מגע ייחודי עליו ניתן לצייר באמצעות עט אלקטרונית. התוכן המצוייר מוקלט ומשודר לכל הסטודנטים כתוספת למצגת.

דיקן הפקולטה להנדסת תעשייה וניהול בטכניון, פרופסור בועז גולני, אמר כי בכוונת הטכניון והפקולטה שהוא עומד בראשה לחזק את הקשרים עם אוניברסיטת מונאש וכי הציוד החדשני פותח אפשרויות חדשות ומקצר את המרחק הגיאוגרפי הרב.

בתמונה: פרופסור גולני (מימין) ופרופסור דורי (משמאל) פותחים את סידרת ההרצאות מול מרצים וסטודנטים באוניברסיטת  מונאש. צילום: יואב בכר, דוברות הטכניון.