הטכניון ומיקרוסופט הקימו מרכז מחקר אקדמי משותף לפיתוח טכנולוגיות העתיד בתחום המסחר האלקטרוני

הטכניון, חטיבת המחקר של מיקרוסופט (Microsoft Research MSR), חטיבת שירותי האונליין של מיקרוסופט (Online Services Division) ומרכז המו”פ של מיקרוסופט בישראל הכריזו היום על כוונתם להקים מרכז מחקר אקדמי משותף שיתמחה במחקר בתחום המסחר האלקטרוני. המרכז עתיד לקדם ולממן מחקר בסיסי בתחומים של בינה מלאכותית, תורת המשחקים, מדעי המחשב, כלכלה ופסיכולוגיה, תוך התמקדות בקשרים ביניהם ויישומם במסחר אלקטרוני.

במסגרת שיתוף הפעולה, עתידים חוקרי המרכז לפתח תובנות מדעיות וטכנולוגיות שיובילו  לפריצות דרך בתחומי המסחר האלקטרוני כמו: פרסום מקוון ושימושי ענן ורשתות חברתיות לצורכי מסחר. מיקרוסופט תשקיע סכום של 1.5 מיליון דולר במהלך 5 שנות המחקר המשותף. המרכז, שימוקם בקמפוס הטכניון, הוא הפעילות הממוסדת הראשונה של Microsoft Research  בישראל המהווה חלק ממרכז המו”פ של מיקרוסופט בישראל.

בראש מרכז המחקר יעמוד פרופסור משה טננהולץ מהפקולטה להנדסת תעשיה וניהול בטכניון שעבד עבור Microsoft Research  בשנים האחרונות ונחשב כאחד החוקרים המובילים בעולם בתחום המסחר האלקטרוני. המחקרים יתבצעו על ידי חוקרים וסטודנטים ממגוון פקולטות בטכניון וחוקרים מ-MSR בישראל.

יורם יעקובי, מנהל מרכז המו”פ של מיקרוסופט בישראל: “מיקרוסופט מבינה שהאקדמיה נמצאת בלב החדשנות הטכנולוגית ועל כן אנו שואפים לעודד חדשנות מחקרית ותכניות לימוד מתקדמות במוסדות אקדמיים מובילים בכל העולם. ההכרזה היום משקפת את מחוייבותה של מיקרוסופט לשיתופי פעולה עם האקדמיה בפיתוח טכנולוגיות חדשות ומתקדמות”.

דיוויד קו, סגן נשיא למחקר ופיתוח, Microsoft Online Services: “מרכז המחקר המשותף עם הטכניון הוא הראשון מסוגו שמיקרוסופט מקימה עם האקדמיה בישראל ואחד מהמרכזים היחידים מסוגם בעולם. היעד שלנו הוא לעצב דור חדש של טכנולוגיות בסיס למסחר אלקטרוני שיניבו הזדמנויות חדשות לתעשייה וערך גדול ומלהיב ללקוחות. אנו מאמינים כי שיתוף הפעולה בין Microsoft Research, Microsoft Online Services וחוקרי הטכניון הוא בעל פוטנציאל ליצור את הדור הבא של הטכנולוגיות וערך חדש ללקוחות”.

פרופ’ בועז גולני, דיקן הפקולטה להנדסת תעשיה וניהול בטכניון: “בהחלטת מיקרוסופט להקים את מרכז המחקר בטכניון יש אמירה מאוד חזקה של אחד מענקי הטכנולוגיה הגלובאליים בדבר מעמדה של מדינת ישראל בחזית הידע של טכנולוגיות המידע ומעמדו של הטכניון כאוניברסיטה מובילה בתחומים של מדע וטכנולוגיה. שיתוף הפעולה שלנו עם מיקרוסופט הוא חלק ממהלך אסטרטגי של הטכניון החותר לשיתופי פעולה עם חברות בינלאומיות גדולות הן בגלל יכולתן לתמוך במחקר בסיסי ויישומי בהיקפים גדולים והן עקב העובדה שבמקרים רבים חברות אלו מציבות בפני החוקרים שלנו אתגרים משמעותיים שהתגברות עליהם תקבע במידה רבה את סדר היום הטכנולוגי לעשורים הבאים.”

אודות Microsoft Research

גוף המחקר של מיקרוסופט Microsoft Research  מתמקד הן במחקר בסיסי והן במחקר יישומי בתחום מדעי המחשב והנדסת תוכנה. החוקרים מתמקדים בלמעלה מ-60 תחומי מחשוב תוך שיתוף פעולה עם חוקרים באקדמיה, בממשלה ובתעשייה. במהלך השנים התרחבה פעילות Microsoft Research והיא מתפרסת כיום על פני 12 אתרים ברחבי העולם.