הטכניון ואוניברסיטת קורנל ישתפו פעולה בקמפוס למדע יישומי ולהנדסה בניו יורק

95הטכניון ואוניברסיטת קורנל  ישתפו פעולה בהקמת קמפוס למדע יישומי ולהנדסה בעיר ניו יורק, על פי המתווה שהציג ראש העיר מייקל בלומברג.

בהודעה משותפת של נשיאי שני המוסדות נמסר כי קמפוס ההייטק ברוזוולט איילנד יביא לידי ביטוי את יכולותיהם המוכחות של הטכניון ושל קורנל, וישלב את התרבות היזמית של אוניברסיטת קורנל ואת  קשריה העמוקים עם מגזר היי-טק הצומח בניו יורק – עם  מנהיגותו הגלובלית של הטכניון בחינוך מהנדסים והכשרתם ליזמות בתעשיית ההי טק ובהעברת טכנולוגיות. שותפות זו תהפוך את העיר ניו יורק למרכז חדשנות עולמית והעברת טכנולוגיה, נאמר בהודעה.

“בשילוב הכוחות ביוזמה חסרת תקדים זו, שתי האוניברסיטאות ירתמו את הניסיון המוכח שלהן, את המיומנויות שלהן ואת ההישגים אליהם הגיעו – להפיכתם של רעיונות חדשים לפתרונות שיפתחו פתח להזדמנות כלכלית ומנהיגות טכנולוגית, כאלו המופיעות בחזונו של ראש העיר בלומברג”, אמר נשיא קורנל,  דייוויד סקורטון. “הטכניון הוא הכוח המניע מאחורי הפלא של כלכלת ההיי-טק הישראלית. כוחו האקדמי במדעי המחשב ובהנדסה ומנהיגותו בהעברת טכנולוגיות, סייעו בהפיכת מדינת ישראל לאחד הריכוזים הגדולים של חברות סטרט-אפ בעולם, ומשכו לחיפה את חברות ההיי-טק המובילות בעולם. בישראל הן נהנות מן המחקר הטכניוני ומבוגרי הטכניון המצוינים”.

“אנו גאים על תרומתנו הרבה למיזם הזה, ושמחים להיות שותפים של אחת מהאוניברסיטאות המובילות בעולם”, אמר נשיא הטכניון, פרופסור פרץ לביא. “המחקר המתבצע בקורנל, ובוגריה, מביאים טכנולוגיות וחברות סטרט-אפ חדשניות למרכז העשייה הטכנולוגית המתרחשת כיום בעיר ניו יורק. לקורנל יש קשר עמוק למגזר ההיי-טק הצומח בעיר, והיא משמשת זרז ביצירתן של טכנולוגיות והוספת  משרות ותעשיות חדשות לעיר ניו יורק”.  נשיא הטכניון הדגיש כי המיזם המשותף יתרום לשיתוף פעולה מחקרי בין חברי הסגל בטכניון ועמיתיהם בארצות הברית ויהווה ראש גשר בניו יורק לחברות הזנק ישראליות צעירות המחפשות קשר לשוק האמריקני. לדבריו, הקמפוס בניו יורק יוכל גם למשוך ישראלים הנמצאים בארצות הברית שנים רבות כשלב ביניים לפני חזרתם ארצה. “חשיפת ישראל והטכניון בניו יורק תחזק גם את תחושת השייכות והגאווה של הקהילה היהודית הגדולה בעיר”, אמר פרופסור לביא וציין כי השותפות עם קורנל סמלית בעיניו ומהווה מעין סגירת מעגל, שכן הפילנטרופ הניו יורקי יעקב שיף השלים בזמנו את תרומתו של יצרן התה ויסוצקי לבניינו הראשון של הטכניון, ונתן בכך דחיפה לפתיחת שעריו של הטכניון באפריל 1924.

הרכיבים המרכזיים בשותפות בין קורנל לטכניון מדגישים את הממדים הייחודיים והמעשייים של קמפוס ההיי-טק המוצע ואת התמקדותו הספציפית באסטרטגיות שיקדמו חדשנות ומיסחור. החלק המרכזי בקמפוס יהיה – המכון לחדשנות של הטכניון וקורנל Technion-Cornell Innovation Institute) –  TCII) – פרוייקט משותף לשתי האוניברסיטאות, שמטרתו ליצור תוכנית לתארים מתקדמים, אשר תתמקד במיסחור שיש בו רלוונטיות מיידית לצמיחתה הכלכלית של ניו יורק. שנית, המוקדים האקדמיים של הקמפוס יעניקו סביבה בין–תחומית שתשפר את הכשרת הסטודנטים לקריירות בחברות היי-טק קטנות וגדולות, שהבעיות הצצות בהן דורשות ידע טכנולוגי אך גם מומחיות בתחומים אחרים בתעשיות המרכזיות בעיר. הסטודנטים יידרשו להשתתף בקורסים המכשירים אותם כיזמים ואנשי הון סיכון, שיהוו תמריץ נוסף לגידול המהיר של עולם הטכנולוגיה בניו יורק.

השותפים יפעילו קמפוס מלא – לא שלוחה של אחת משתי האוניברסיטאות – שייפתח ב-2012, בתחילה באזור שבתוך המתקנים של קורנל בעיר ניו יורק. קמפוס ההיי-טק יגדל בהדרגה לשטח של יותר מ-185 אלף מ”ר ויאכלס כמעט 2,000 סטודנטים לתארים מתקדמים ו-250 אנשי סגל, כמו גם מרצים אורחים, נספחים ומרצים שיתרמו מניסיונם בחברות פרטיות. קורנל והטכניון ישתפו פעולה בהוראה, בחינוך ובייעוץ לסטודנטים. בעתיד יכלול הקמפוס מבנים למחקר, הוראה ומיסחור, כמו גם מעונות ופארקים קהילתיים.

בתחילת הדרך יציע הקמפוס תארים של קורנל בתחומים מסורתיים כגון מדעי המחשב, הנדסת חשמל והנדסת מחשבים, אולם המסלולים האקדמיים לתארים אלה יכללו דרישות בינתחומיות ייחודיות, שייקשרו למרכזים האקדמיים שבקמפוס. ברגע שיתקבלו האישורים ממדינת ניו יורק יוכלו הסטודנטים גם ללמוד לתואר כפול – מהטכניון ומקורנל. מסלולים אלו יספקו לסטודנטים רוחב יריעה חסר תקדים, שמתוכו הם יוכלו לבחור. חלק מהסטודנטים שישתלמו בקמפוס החדש יבלו חלק מזמנם בקמפוס הטכניון בחיפה.

פרטים נוספים בעניין השותפות יובאו בהצעה שיגישו האוניברסיטאות לעיר ניו יורק עד 28 באוקטובר, אמרו הנשיאים לביא וסקורטון.

“השקתי את מרכז הפיתוח הבינלאומי הראשון של קוואלקום בחיפה בשנת 1992, מרכז שכל עובדיו הם בוגרי טכניון. המרכז הוקם קרוב לקמפוס הטכניון כדי לנצל את רמת המחקר וההוראה הגבוהה”, אמר בתגובה לחתימת ההסכם אירווין ג’ייקובס, מייסד, יו”ר ומנכ”ל קוואלקום. “הטכניון, על קשריו הרבים, סייע לנו רבות בהתרחבותנו העולמית. הצלחתו המוכחת של הטכניון בתרגום של מחקר בסיסי ויישומי לתעסוקה – משלימה את היכולת האקדמית העמוקה של קורנל לטובת העיר ניו יורק. הטכניון וקורנל, שיעבדו בשיתוף פעולה הדוק בקמפוס החדש, יעודדו את דור היזמים הבא לשאוף לחדשנות באמצעות ייסוד חברות הזנק והרחבה של עסקים קיימים”.

חיים רוסו, סמנכ”ל “אלביט מערכות”, אמר: “תרומתם של בוגרי הטכניון לגידול העסקי של החברה ולחדשנות הטכנולוגית שלה – משמעותית ביותר. המהנדסים המהווים את עמוד השדרה של הצוות הטכנולוגי ושל ההנהלה הטכנולוגית, כמו גם רוב חברי ההנהלה הבכירה שלנו – למדו בטכניון במרוצת 40 השנים האחרונות. שיתוף הפעולה המתמשך שלנו עם מעבדות הטכניון וחוקריו מהווה כוח מניע נוסף ל’אלביט מערכות'”.

אייל ולדמן, מנכ”ל ונשיא חברת “מלאנוקס”, אמר: “רוב חברי הצוות הטכני שלנו הם בוגרי הטכניון, עם תארים מהראשון ועד דוקטור. היכולות המוכחות שלהם הן שמבחינות בין ‘מלאנוקס’ לבין מתחרותיה ברחבי העולם. בנוסף לכך, רוב צוות ההנהלה הבכירה הם בוגרי טכניון. ברור שתכניות הלימודים בפקולטות של הטכניון והדרך שבה הן נלמדות – הן אלה שעושות את ההבדל – האנשים הם החברה ובוגרי הטכניון הם הטובים ביותר”.

בתמונה: נשיא הטכניון, פרופסור פרץ לביא, עם נשיא קורנל, דייוויד סקורטון. צילום: דוברות הטכניון