800 תלמידות ותלמידים משתתפים בסדנאות הקייץ המדעיות בטכניון

44לומדים מיומנויות יסוד (כמו חשיבה מתמטית והעשרה באנגלית) וכן מדעי המחשב, מדעי הטבע, הנדסה וטכנולוגיה

 800 תלמידות ותלמידים, מכיתות ה-י”ב, משתתפים בסדנאות הקייץ המדעיות בטכניון. ראש המרכז הקדם אקדמי, פרופסור שמעון גפשטיין, אמר כי כל תלמיד נרשם לשתי פעילויות בתחומים מגוונים, כמו מדעי הטבע וההנדסה, טכנולוגיה, מדעי המחשב, ומיומנויות יסוד. בכל הרצאה משולבות מעבדות וכל תלמיד משתתף בשתי פעילויות, על פי בחירתו.

55 מדריכות ומדריכים מלווים את המשתתפים, רבים מהם סטודנטים בטכניון שהשתתפו בסדנאות הקייץ כשהיו תלמידים. נשיא הטכניון, פרופסור פרץ לביא, שביקר את המשתתפים וצפה בפעילויותיהם, אמר כי הוא שמח לראות מאות צעירות וצעירים שבחרו לעסוק במדע בחופשת הקייץ. “אתם המדענים של המחר”, אמר למשתתפים. “אני מצפה לראותכם בטכניון בעוד כמה שנים, כסטודנטים מן המניין”.

האחים גיל ונעם קורניצר משתתפים בסדנאות הקייץ של הטכניון זו השנה השלישית. “אנחנו מעדיפים את זה על פני קייטנה רגילה”, הם אומרים. “זה גם תורם לנו וזה גם כיף”.

הם בחרו לעסוק השנה ב”ביוטכנולוגיה בשירות האדם”, גיל לקח גם את “העולם הדיגיטאלי” ונעם אחיו את ה”אנימציה ברשת”.

רויטל חליף, המנהלת האקדמית, אמרה כי המשתתפים עוסקים במדע נטו ולא מעוניינים בפעילויות אחרות. “כל משתתף מגיש בסוף פרוייקט סיום וברובוטיקה – הפרוייקט הוא קבוצתי”, היא מסבירה. דורון אדלדינג, המנהל האדמיניסטרטיבי, מציין בסיפוק שהסדנאות המדעיות הן “כיף גם למדריכים, שכן אין לנו כלל בעיות משמעת”.

בימים הקרובים יצטרפו לישראלים גם משתתפים מחו”ל, שיתחילו את המחנה המדעי הבינלאומי “סאיטק”.

בתמונה: גיל קורניצר (יושב מימין), אחיו נעם (יושב משמאל), עם נשיא הטכניון, פרופסור פרץ לביא (עומד משמאל), עם המשנה לנשיא ומנכ”לית הטכניון, ד”ר אביטל שטיין ועם ראש המרכז הקדם אקדמי, פרופסור שמעון גפשטיין. צילם: יואב בכר, דוברות הטכניון