140 סטודנטים מהטכניון ומבלגיה השתתפו בסדנא משותפת בנושא “תחבורה ציבורית כמכשיר לחידוש עירוני”

7061 סטודנטים מהטכניון, וכמספר הזה סטודנטים מבלגיה, השתתפו בסדנא משותפת בנושא “תחבורה ציבורית כמכשיר לחידוש עירוני”. בימים 10-14 בנובמבר התקיים חלקה הראשון של סדנת BruHa בריסל-חיפה בבית הספר סנט-לוקאס, בבריסל וגנט, וב-6-9 בדצמבר התקיים חלקה השני, בפקולטה לארכיטקטורה ובנוי ערים בטכניון. המשתתפים בסדנא היו תלמידי שנה רביעית בארכיטקטורה, אשר עסקו בנושא באתרים בחיפה ובבריסל, בהתאמה.

כל סדנה כללה סידרה של הרצאות מקצועיות, יעוץ צמוד לסטודנטים על ידי מורים מקומיים, מורים אורחים וארבעה סטודנטים מהמדינה האורחת, וכן הרצאה של שגרירת המדינה האורחת במדינה המארחת.

לסדנה הטכניונית הגיעה שגרירת בלגיה בישראל, בנדיקט פרנקינט Benedicte Frankinet, אשר דיברה על בריסל כ”בירה” אירופית. היא צפתה בקורת רוח במבחר עבודות תכנון של חיפה על ידי סטודנטים מסנט-לוקאס, והביעה שביעות רצונה מהארוע התרבותי הדו-לאומי.

אל הסדנה בבריסל הגיעה שגרירת ישראל בבלגיה, תמר סמש, ועמה ראש הקהילה היהודיה בפלנדריה. בנושאי החידוש העירוני והתחבורה הציבורית ובסוגיות החברתיות והפוליטיות שעלו בשיחות עם השגרירות, נמצא גם הדומה והמקביל בין בעיותיהן האורבניות של בריסל וחיפה.

פרופסור איריס ערבות, מרכזת הסדנה בטכניון, אמרה כי משתתפי הסדנאות משתי האוניברסיטאות נדרשו ללימודים מרוכזים והשקיעו עבודה אינטנסיבית השונה מהמסגרת הסמסטריאלית הרגילה. מלבד רכישת הידע המקצועי, תרמה ההתנסות בסדנה להכרה עצמית של המשתתפים, כגון יכולות אישיות, גבולות, ופוטנציאל לעבודה בצוות. משתתפי הסטודיו הבינלאומי בסנט-לוקס ימשיכו בתכנון חיפה לאורך סמסטר אביב, וביקורים הדדיים צפויים בראשית הקיץ.

בתמונה:משתתפי הסדנא מבלגיה ומהטכניון. צילום – דוברות הטכניון