תפקיד חדש בטכניון: רכזת רווחה לסטודנטים שנה א’

2

נעמה דרור מלווה את הסטודנטים בשנתם הראשונה ודואגת להם לנחיתה רכה

מתוך הבנה לקשיים המיוחדים הניצבים בפני סטודנטים חדשים, החלה לפעול בטכניון מרכזת טיפול ברווחת סטודנטים, שתשמש כמורת נבוכים לסטודנטים בשנתם הראשונה. לתפקיד מונתה נעמה דרור, שרכשה ניסיון רב בתפקידי כוח אדם ורווחה בחברות היי-טק.

הטכניון מצא כי שני הנושאים העיקריים המטרידים מועמדים לטכניון, הם זכאות למעונות ולמלגה. התברר כי במקרים רבים הסטודנטים לעתיד אינם יודעים מה בדיוק לעשות – עם מי לדבר ולאן צריך לגשת כדי לברר נושאים אלו ואחרים. מעתה, כל שהמועמד צריך לעשות הוא לסמן בשאלון במהלך ההרשמה אם הוא מעוניין במעונות ובמלגה והמערכת תדאג לכל השאר.

כאשר המועמד מתקבל ללימודים בטכניון הוא מקבל עם ההודעה על כך גם תשובה אם הוא זכאי למעונות ולמלגה ובאיזה סכום. הטכניון הוא היחיד מבין האוניברסיטאות בארץ שמפעיל מערכת כזו, המקלה על הסטודנט לתכנן את לימודיו בשנה הראשונה.

לאחר בדיקת האישורים והמסמכים הרלוונטיים שמעביר הסטודנט בפקס או בדואר אלקטרוני, מתקשרת נעמה לכל סטודנט באופן אישי ומסבירה לו את מצב הטיפול בבקשתו. שיחה זו היא בדרך כלל הראשונה שיש לסטודנט עם המינהל הטכניוני, ועל כן היא חשובה ביותר. נעמה, שהייתה קצינת ת”ש בחיל הים, מנסה לברר האם יש איזו בעיה הדורשת התייחסות מיוחדת, ומסייעת במידע עדכני לסטודנטים החדשים שמחפשים את דרכם בין הפקולטות ואגפי המנהל השונים.

המערכת לתמיכה בסטודנטים חדשים הוקמה בסיוע ובעידוד יעל אנדרמן מלשכת דיקנית הסטודנטים, פרופ’ מיכל גרין, ונילי נאור, מנהלת המעונות, בעזרת המחלקה למערכות מידע. היוזמה ליצירת התפקיד החלה בתקופתו של פרופסור שמעון הבר, דיקן הסטודנטים היוצא.

בתמונה: נעמה דרור. מורת נבוכים