תוכנית חומש משותפת ל”מקורות” ולטכניון

81תוכנית עבודה משותפת ל”מקורות” ולטכניון לחמש השנים הבאות תגובש בקרוב. כך הוחלט בסיור של הפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית באתר אשכול של “מקורות”

בשבוע שעבר התקיים סיור של הפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית בטכניון באתר אשכול של חברת “מקורות”. ביקור זה התקיים כחודש לאחר סיור של נציגי “מקורות” בראשות אלכס ויז’ניצר, יו”ר “מקורות”, בטכניון.

בעקבות הסיורים הוחלט כי תגובש תוכנית עבודה משותפת ל”מקורות” ולטכניון לחמש השנים הבאות. מטרת התוכנית היא לתת מענה לסוגיות של הון אנושי, טכנולוגיות בתחום המים, מחקר ומלגות. התוכנית תגובש בזמן הקרוב על ידי צוות משותף ל”מקורות” ולטכניון.

תוכנית זו היא המשך לפרויקטים פוריים של “מקורות” והטכניון בעבר. שיתוף הפעולה בעבר כלל התמודדות עם אתגרים בתחום ההתפלה, כגון שיפור איכות המים המותפלים ושימוש בכימיקלים ידידותיים לסביבה, וכן אתגרים בתחום איכות המים, כגון אופטימיזציה של הטיפול הכימי במי המוביל הארצי לפני הסינון ובמהלכו ואופטימיזציה והטמעה של מכשירים המבוססים על תבחינים ביולוגיים, המשמשים להתראה על הרעה באיכות המים. שיתופי פעולה נוספים כללו השתתפות מוצלחת של “מקורות” בפרויקט “עתידים לתשתיות”, במסגרתו זכו סטודנטים מהטכניון לחניכה אישית וניסיון מעשי כעובדים ב”מקורות” במהלך ובתום לימודיהם.

כיום מועסקים ב”מקורות” בוגרי טכניון בתפקידים שונים. יו”ר החברה, אלכס ויז’ניצר, אשר סיים את לימודיו בטכניון בשנת 1978, הוא הבוגר הבכיר ביותר מהטכניון. ויז’ניצר סיים את לימודיו בפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית.

“הטכניון הוא מוסד מחקרי ומדעי מהדרגה הראשונה, אשר שיתוף הפעולה עמו מניב פירות רבים לשני הצדדים”, אמר ויז’ניצר. “מקורות” גאה להיות שותפה עם הטכניון לפעילות בתחום המו”פ, ותקדם הענקת מלגות לסטודנטים בתחום הנדסת המים על מנת להגדיל את היצע המהנדסים לו זקוק המשק בישראל”.

“מקורות היא חברת תשתית לאומית עתירת טכנולוגיה,” אמר פרופ’ ארנון בנטור, דיקן הפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית בטכניון. “שיתוף הפעולה האסטרטגי אתה יקדם טכנולוגיות אשר יענו לא רק על הצרכים בארץ אלא יהוו מנוף לקידום פעילות עסקית בחו”ל, המבוססת על טכנולוגיות חדשניות כחול-לבן”.

בתמונה: אינג’ אלכס ויז’ניצר – יו”ר מקורות (מימין), ופרופ’ ארנון בנטור – דיקן הפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית בטכניון. צלם: משה ברקון