שתי מדליות ארד ותעודת הצטיינות למשלחת הישראלית לאולימפיאדת הכימיה שנערכה בטורקיה

79לראשונה מאז משתתפת ישראל באולימפיאדת הכימיה יצאו חברי המשלחת בליווי איש בטחון ישראלי וקיבלו ליווי של המשטרה הטורקית

ארבעת חברי משלחת ישראל לאולימפיאדת הכימיה שנערכה השנה באנקרה בירת טורקיה חזרו עם שתי מדליות ארד ותעודת הצטיינות אחת. חברי המשלחת בראשות ד”ר איריס ברזילי מהטכניון בחיפה סיפרו כי למרות האוירה הקשה השוררת כיום בטורקיה נגד ישראל, הם הסתובבו ברחובות אנקרה, אולם רק בליווי בטחוני של מאבטח ישראלי ושל המשטרה הטורקית.

“היו רגעים מלחיצים וכשהסתובבתי ברחובות אנקרה הפכתי את התג הרשמי של משתתפת באולימפיאדה, אבל בסך הכל לא פחדתי ממש, למרות שהיו רגעים לא נעימים”, סיפרה ד”ר איריס ברזילי. היא סיפרה כי מאבטח המשלחת אמר להם שבעיר התארגנה הפגנה נגד השתתפות ישראל באולימפיאדה “אנחנו לא ראינו את ההפגנה אבל מהשגרירות הישראלית הודיעו למאבטח שלנו שהיתה הפגנה כזאת”.

באולימפיאדה עצמה נטלו חלק ארבעה תלמידים מיכאל משה מיכאלשוילי שזכה במדליית ארד, צוף פלד שזכה במדליית ארד גם כן, נדב אוריון שזכה בתעודת הצטיינות ורונן שטיין. את המשלחת ליוו ד”ר איריס ברזילי, מנהלת מעבדות ההוראה בכימיה בטכניון וד”ר רחל אדרעי מהפקולטה לכימיה בטכניון. בישראל אימנה והכינה את התלמידים ד”ר אוריאנה סוקולנץ שהשתתפה באולימפיאדות כימיה רבות עוד מתקופת חייה בבריה”מ.

הטכניון אחראי לכל שלבי בחירת התלמידים שישתתפו באולימפיאדה הנערכת כל שנה ובהכנת התלמידים לתחרויות, כולל הכנה תיאורטית אשר נעשית במעבדות הטכניון ובמחנה אימונים מרוכז שנועד לשפר את ביצועי התלמידים לקראת התחרות. באולימפיאדה עצמה השתתפו השנה 87 מדינות מרחבי העולם. ישראל משתתפת זו השנה השישית ברציפות ומאז החלה להשתתף זכו חברי המשלחות הישראליות בכל שנה במדליות ותעודות הצטיינות.

מיכאל משה מיכלשוילי, תלמיד הגימנסיה הריאלית בראשון לציון שזכה במדלית ארד, אמר: “זו כבר הפעם השלישית שאני משתתף  באולימפיאדת הכימיה, והאמת שלא הרגשנו את האוירה הקשה נגד ישראל. הסתובבנו ברחובות אנקרה עם התגים שלנו והיו לנו מאבטחים כך שהרגשתי בטוח למדי”.

בתמונה: (מימין לשמאל): ד”ר רחל אדרעי, צוף פלד, מיכאל משה מיכלשוילי, ד”ר איריס ברזילי, נדב אוריון, רונן שטיין.