שש דוקטורנטיות מהטכניון זכו בפרס של גוגל לסטודנטיות מצטיינות במדעי המחשב

17

16

הישג חסר תקדים למדעניות ישראליות צעירות:
שש דוקטורנטיות מהטכניון – בנבחרת אניטה בורג של גוגל

שלוש קיבלו מלגה ושלוש נכללו ברשימת הפיינליסטיות; חמש מהזוכות – מהפקולטה למדעי המחשב

 שש דוקטורנטיות מהטכניון, חמש מהפקולטה למדעי המחשב ואחת מהפקולטה להנדסת חשמל, נכללות בנבחרת אניטה בורג של גוגל. שלוש מהן – טלי טרייביץ, קרן צנזור וקירה רדינסקי, זכו במלגה. שלוש – לימור לייבוביץ’, נגה צבי ותמר אייזיקוביץ – נכללות ברשימת הפיינליסטיות. קרן אניטה בורג נוסדה על ידי גוגל בשנת 2003, כדי לעודד סטודנטיות במדעי המחשב להצטיין ולהיות למנהיגות פעילות בתחומן.

השנה נכללו בנבחרת (קיבלו מלגות או נכנסו לרשימת הפיינליסטיות) 50 צעירות מארה”ב, 18 מקנדה, 56 מאירופה ומהמזרח התיכון. כל אחת מהזוכות במלגה תקבל 5,000 יורו וכל הזוכות והפיינליסטיות הוזמנו למפגש שיתקיים בציריך.

“זהו מספר זוכות ופיינליסטיות ישראליות חסר תקדים בנבחרת היוקרתית, הן ממוסד בודד והן מפקולטה בודדת”, אמר דיקן הפקולטה למדעי המחשב בטכניון, פרופסור אלי ביהם. “הדבר מעיד על איכותן של הדוקטורנטיות בטכניון בכלל ושל הפקולטות הרלוונטיות בפרט”.

ד”ר אניטה בורג האמינה כי הטכנולוגיה משפיעה על האנושות בכל ההיבטים המרכזיים שלה – כלכלה, פוליטיקה, חברה וגם בהיבט האישי של כל אדם ואדם. במרוצת חייה היא נלחמה ללא לאות להבטיח כי השפעת הטכנולוגיה על האנושות תהיה חיובית. בשנת 1977 היא הקימה את המוסד לנשים בטכנולוגיה. בשנת 2003 נפטרה ד”ר אניטה בורג וכיום נושא המוסד שהקימה את שמה.

כחלק ממחוייבות גוגל להמשיך במורשתה של אניטה בורג, הקימה החברה את “נבחרת אניטה בורג”, המחלקת מלגות מידי שנה לעשרות זוכות וכוללת רבות אחרות בנבחרת הפיינליסטיות.

בתמונה: הזוכות מהפקולטה למדעי המחשב (מימין לשמאל): קירה רדינסקי, תמר אייזיקוביץ, קרן צנזור, נגה צבי ולימור לייבוביץ’. משמאל טלי טרייביץ, שעבודת הדוקטורט שלה עוסקת בהדמיה ובראיה ממוחשבת תת מימית