שר האוצר במפגש עם בוגרי הטכניון: בשנה הבאה נפעל לשיקום ההשכלה הגבוהה

53שר האוצר במפגש עם מועדון המאה של בוגרי הטכניון:
בשנת 2010 נחזיר את הסטודנטים הטובים למחקר הבסיסי ונפעל לשיקום מערכת ההשכלה הגבוהה בישראל

“בשנה הבאה יפעל משרד האוצר להחזיר את הסטודנטים הטובים למחקר הבסיסי ולשיקום מערכת ההשכלה הגבוהה במדינת ישראל”. כך אמר שר האוצר, ד”ר יובל שטייניץ, במפגש עם חברי מועדון המאה של ארגון בוגרי הטכניון בישראל. הוא השיב בכך לנשיא הטכניון, פרופסור פרץ לביא, שאמר כי תקציב המחקר של אוניברסיטת מיסיסיפי גדול מהתקציב של הקרן הישראלית למדע התומכת במחקר של שבע האוניברסיטאות בישראל.

“קידום ההשכלה בכלל וההשכלה הגבוהה בפרט נמצא על האג’נדה של ממשלת ישראל”, הוסיף שר האוצר. “בשבעת החודשים האחרונים התמקדנו במשימה אחת – להציל את מדינת ישראל מהמשבר הכלכלי העולמי. זו עדיין משימתנו העיקרית, אבל הדרך עוד ארוכה ויהיו זעזועי משנה. בחודשיים האחרונים התחלנו להסתכל על משימות נוספות – תעסוקה ומדיניות הגירה נכונה וטיפול משולב בהשכלה הגבוהה בישראל. אבל השיקום חייב לכלול גם שינויים ורפורמות מבניות, עידוד מרצים צעירים והחזרת הסטודנטים הטובים למחקר הבסיסי. קשה לדמיין את מדינת ישראל בלי הטכניון”, סיים השר. “שימרו עליו”.

במפגש דיברו גם היו”ר החדש של מועדון המאה, מנכ”ל מיקרוסופט ישראל, חתן פרס נובל בכימיה, פרופסור אברהם הרשקו ויו”ר ארגון בוגרי הטכניון, אייל קפלן.

בתמונה (מימין לשמאל): נשיא הטכניון, פרופסור פרץ לביא, שר האוצר, ד”ר יובל שטייניץ ומנכ”ל מיקרוסופט ישראל, דני ימין. צילם: יואב בכר, דוברות הטכניון