שנת הלימודים נפתחה בטכניון

12,50015 סטודנטים, יותר מ-2000 סטודנטים חדשים; ראש העיר, עו”ד יונה יהב: “בעזרתכם נהפוך את חיפה לעיר סטודנטיאלית”; נשיא הטכניון, פרופסור פרץ לביא: “אתם המשאב הלאומי של מדינת ישראל”; מנכ”ל מיקרוסופט ישראל: “מזל שבתקופתי לא היה מבחן פסיכומטרי”

 שנת הלימודים תשע”א נפתחה בטכניון, עם 12,500 סטודנטים (מתוכם כ-2000 חדשים) ב-18 פקולטות. ראש העיר חיפה, עו”ד יונה יהב, אמר בטקס הפתיחה החגיגי שנערך ביום חמישי, כי בעזרת הסטודנטים של הטכניון תהיה חיפה לעיר סטודנטיאלית מובילה במדינה, עם 40,000 סטודנטים בסך הכל. הוא הבטיח כי בניית הרכבל מהצ’קפוסט לטכניון ומשם לאוניברסיטת חיפה – תחל בעתיד הקרוב ביותר.

נשיא הטכניון, פרופסור פרץ לביא, העושה במסע גיוס משאבים בחו”ל, כתב בברכתו לסטודנטים החדשים כי האוניברסיטאות בכל העולם היו למשאב לאומי למדינותיהן וכי הסטודנטים של הטכניון, שיהיו מראשי ומובילי תעשיית ההי-טק הישראלית, הם המשאב הלאומי של מדינת ישראל. המשנה הבכיר לנשיא הטכניון, פרופסור פאול פייגין, אמר כי עתה, “כשרוחות חדשות נושבות ממסדרונות השלטון כלפי מערכת ההשכלה הגבוהה”, הטכניון צופה שנת לימודים רגועה ופוריה.

מנכ”ל מיקרוסופט ישראל, בוגר הטכניון דני ימין, סיפר על ימיו הראשונים בטכניון ונתן עצות לסטודנטים החדשים. “למזלי בתקופתי לא היה מבחן פסיכומטרי”, אמר. “אם היה – לא הייתי מתקבל לטכניון”. בין העצות שנתן לסטודנטים: היו נאמנים ליושר ולאמת, אל תתנו לכוח ולשררה לסחרר אתכם גם כשתתקדמו, תנו למעשיכם לשווק אתכם ועיזרו לאלה שלידכם – אם הם יצליחו גם אתם תצליחו.

כן בירכו את הסטודנטים דיקנית הסטודנטים, פרופסור מיכל גרין, דיקן לימודי הסמכה, פרופסור יעקב ממן ויו”ר אגודת הסטודנטים, דודי צרויה.

בתמונה: ראש העיר חיפה נואם בטקס פתיחת שנת הלימודים בטכניון. צילום: יואב בכר, דוברות הטכניון