שלושה חברי סגל הטכניון זכו בפרס לנדאו

4פרופסור רחל אלתרמן, פרופסור יעקב רובינשטיין ופרופסור גיורא שביב יקבלו 50 אלף ש”ח כל אחד

שלושה חברי סגל הטכניון זכו בפרס לנדאו היוקרתי: פרופסור רחל אלתרמן מהפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים – בתחום הלימודים האורבאניים, פרופסור יעקב רובינשטיין מהפקולטה למתמטיקה – בתחום המתמטיקה השימושית, פרופסור גיורא שביב מהפקולטה לפיסיקה – בתחום האסטרופיסיקה. נשיא הטכניון, פרופסור יצחק אפלויג, מברך אותם בשם כל בית הטכניון על הישגיהם ומודה להם על הכבוד שהנחילו לכולנו.

בנימוקי השופטים לפרס נאמר על פרופ’ אלתרמן : “מחקריה הרבים של פרופ’ אלתרמן מהווים תשתית מדעית שלימה, הקושרת היטב בין תיאוריות התכנון לבין הפרקטיקה היישומית. מוסדות התכנון, הקהילייה המקצועית, בתי המשפט והחברה האזרחית נסמכים על מחקריה ורואים בהם מסד מוצק ועדכני ההולך לפני המחנה”.

על פרופ’ שביב כתבו השופטים: “פרופ’ שביב הוא ללא ספק ממעצבי ומייסדי חקר האסטרופיסיקה בישראל והיווה מקור השראה לדורות של סטודנטים בארץ ובעולם. פרופ’ שביב נמנה על בכירי חוקרי האסטרופיסיקה בעולם והיה שותף לפריצות דרך חסרות תקדים בתחום זה”.

בנימוקים לפרס לפרופ’ רובינשטיין נכתב: “פרופ’ רובינשטיין משלב בעבודתו המדעית מחקר מתמטי בסיסי עמוק ומקורי עם תרומות חשובות לשימושים של מתמטיקה מתקדמת למגוון רב של תחומים. רבות מעבודותיו נחשבות לפורצות דרך ומהוות תרומות כבדות משקל לתחומים כמו אופטיקה, אקוסטיקה, מכניקת הזורמים, מוליכות-על, כימיה, ביולוגיה ועוד”.

קרן לנדאו ע”ש מיכאל לנדאו, שעמד בראש מפעל הפיס בשנותיו הראשונות, הוקמה ב-1970 ומעניקה מאז פרסים הישגיים בתחומי האמנות, המדעים והמחקר, כדי לציין לשבח את המחקר המדעי ואת החוקרים הישראליים אשר הגיעו להישגים בתחומם ותרמו במידה ניכרת לקידום המחקר. הפרס בסך 50 אלף ש”ח לכל זוכה, מוענק השנה בקטגוריות: לימודים אורבאניים, סוציולוגיה, ההיסטוריה של ארץ-ישראל, תולדות הציונות, אסטרופיסיקה, הגנטיקה של האדם, מתמטיקה שימושית ומחקרי מים.

בתמונה: הזוכים מימין לשמאל – פרופ’ שביב, פרופ’ אלתרמן, פרופ’ רובינשטיין