ראש העיר חיפה ונשיא הטכניון פתחו תערוכת בוגרים של המסלול לארכיטקטורה ולאדריכלות נוף

684 עבודות גמר הוצגו בתערוכה באודיטוריום חיפה; עבודות רבות עוסקות בנושא הפרבר והפריפריה ובקונפליקט שבינם לבין המרכז

ראש העיר חיפה, עו”ד יונה יהב, ונשיא הטכניון, פרופסור פרץ לביא, פתחו בשבוע שעבר תערוכה של בוגרי הפקולטה לארכיטקטורה והמסלול לאדריכלות נוף בטכניון. בתערוכה באודיטוריום חיפה הוצגו 68 עבודות, מתוכן כעשרים בתחום אדריכלות נוף. רבות מהעבודות עוסקות בחיפה ובנושא הפרברים והפריפריה, ובקונפליקט הקיים בינם לבין המרכז.

ראש העיר חיפה, עו”ד יונה יהב, גילה לנוכחים כי תמיד חלם להיות ארכיטקט, אך נאלץ “להסתפק” בעריכת דין ובפעילות ציבורית. הוא הביע קורת רוח על שתערוכת הבוגרים יצאה לראשונה מתחומי הטכניון ומוצגת לקהל הרחב של העיר חיפה.

נשיא הטכניון, פרופסור פרץ לביא, אמר כי באחרונה מתהדק מאוד הקשר בין הטכניון לבין העיר חיפה והתערוכה הזו היא רק אחת הדוגמאות לכך.

דיקן הפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים בטכניון, פרופסור ירח דויטשר, אמר כי הטכניון אינו מתפשר על המצויינות והעבודות המוצגות בתערוכה אכן מבטאות שלמות, מקצועיות ומצויינות.

ראש העיר גילה עניין מיוחד בעבודות הנוגעות בחיפה אך התעניין גם בעבודות בערים נוספות, כמו בעבודתה של הבוגרת מארינה פרחומובסקי “על ערים ומתים”, המציעה להקים במרכז העיר כרמיאל בית קברות חילוני בקומות, או בעבודתה של הבוגרת נועה טל שמציעה מודל חדש להתיישבות הבדואים בנגב. עבודות אחרות דנות ב”החזרת” שכונה א’ בבאר שבע לציבור, בשכונה החרדית באופקים ובהשפעתה הצפויה של תחנת רכבת באופקים על היישוב.

בתמונה: ראש העיר חיפה, עו”ד יונה יהב (מימין), נשיא הטכניון, פרופסור פרץ לביא (במרכז) ודיקן הפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים, פרופסור ירח דויטשר, מביטים בעבודה על שכונת הדר בחיפה. צילום: יוסי שרם, דוברות הטכניון.